Gæstebog hjælp
Fra : John

Dato : 31-10-02 15:37

Jeg er ved at flytte min gæstebog fra et gratis domæne hvor den har virket
fint , guestbook.mdb lå der i samme mappe som resten af filerne men det
virker ikke hos min udbyder

Jeg går ud fra at det er stien til "guestbook.mdb" der er forkert gæstebogen
er født med denne sti

DIM db_path

' Full path to your GuestBook database. Make sure to uncomment one of the
db_path lines!
db_path = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("guestbook.mdb") ' Using virtual path
'db_path = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=C:\Inetpub\wwwroot\guestbook\guestbook.mdb" ' Using full path

Jeg har givet den denne sti men det virker ikke.

[...]

Source=D:\www.xxxxxxx.dk\vibntxxxx\database\guestbook.mdb" ' Using full path

Jeg får denne fejl

Microsoft JET Database Engine error '80040e09'

Cannot update. Database or object is read-only.

Er der en af jeg der kan se hvad jeg gør galt jeg har lagt guestbook.mdb i
database

Eller ligger fejlen et helt andet sted??

Fra : Raymond Skorstad

Dato : 31-10-02 17:35

Det er mulig den ikke har skriveaksess, legg den i cgi folder, om du har
det.

Raymond

Fra : john jensen

Dato : 31-10-02 20:20

Raymond Skorstad wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det er mulig den ikke har skriveaksess, legg den i cgi folder, om du har
> det.
Jeg har ikke en cgi folder og der skulle være skrive rettigheder

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John

Dato : 31-10-02 18:31

> [...]
> database
>
> Eller ligger fejlen et helt andet sted??

Jeg kom til at skrive forkert sti her er den jeg har prøvet
d:\web\vibntxxxx\jagxxxx.dk\database\guestbook.mdb