USB -> Ethernet converter
Fra : Kenneth Hansen

Dato : 27-02-01 23:23

Hej

Jeg vil gerne forsøge at få min bærbare PC med
på mit hjemme-LAN og har i den forbindelse kig
på en USB-til-Ethernet converter. Den billigste
jeg kan finde på EDBpriser.dk er TRENDnet's
TU-ET10[1]. Kan det virkelig passe at man skal
give 409 kroner for sådan en lille djævel?

Erfaringer med dette eller andre produkter ville være rart.
Hvis du kender til et lignende produkt der er billigere vil
jeg også gerne høre fra dig (eller hvis du ligefrem vil sælge
din egen converter brugt).

[1] http://www.trendware.com/products/USB/spec-tuet10.htm

Mvh.

--
Kenneth Hansen

Fra : Eivind Olsen

Dato : 28-02-01 18:22

> give 409 kroner for sådan en lille djævel?

det er da billigt

Eivind

Fra : Lasse Larsen

Dato : 01-03-01 23:08

Det er faktisk billigt.
En tilsvarende i Level-One koster ca. 450kr.

--

---
Hilsen Lasse Larsen

Fra : DeBoss

Dato : 13-03-01 22:00

Jeg har installeret netværk hos min mor og stedfar for godt et års tid
siden, og da min stedfars puter var så propfyldt at der kun (og jeg mener
kun) var en USB port fri måtte jeg jo finde en løsning, og da tog det mig
sku ½år af finde et sted hvor de havde den dims.. et USB-netkort (det
kostede 550kr)

Det viker fint og uden problemer.. tager 2 minutter at installere.. MEN..
husk lige at hastigheden er svjv 3-5Mbit men hvis det ikke er et problem så
kan det kun anbefales.. min mor er da lykkelig for at hun kan gå på nette
fra hendes bærbare gennem hans ISDN *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : SY

Dato : 22-04-01 22:39

så billig
jeg har givet 1000,- for min i merlin 10/100mbit

Fra : Christian Holst

Dato : 23-04-01 09:10

hvis du læser er det kun en 10mbps

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 24-04-01 20:58

Jeg har en trendnet 10/100 og den fungerer for det meste ganske fint. USB
porten kører dog maks 12Mbit, så 100 MBit udgaven er lidt spild, med mindre
man kører med en HUB der kun kan køre enten 10 eller 100 Mbit, og der er
andre computere på netværket. 100 Mbit udgaven koster 495 mod 10 Mbit til
345 (www.edbpriser.dk) uden egentlig at give nogen ekstra ydelse.

Nogen gange genkendes den som "fgET¤"%%"BA" og man skal tage den ud og sætte
den i igen - om det er noget der bare er forkert hos mig ved jeg ikke, men
det sker på flere computere.

Jeg vil anbefale et rigtigt PCMCIA netkort, som fåes i samme prisleje og
noget dyrere.
USB'en har dog den fordel at den passer i flere computere...

Mvh
Ulrik Nielsen

Christian Holst <poppe@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MpRE6.54508$o4.4649786@news010.worldonline.dk...