TDC ADSL og telefonstik
Fra : aagesen

Dato : 31-10-02 09:41

Jeg har nu langt om længe besluttet min for at få ADSL selvom jeg stadig
synes at prisen for en 256/128 er for dyr. Jeg kan hos TDC købe en
Selv-Installations-Pakke til 495,00. Da jeg gerne vil spare et besøg af
en teknikker til 500,00 skal jeg lige høre om der er nogen der har
forstand på telefonstik og forbindelser.
Problem:
Telefonsignalet/ledningen kommer ind i mit hus og fordeles på følgende
måde: Fra vejen kommer en rød + en blå ledning ind i telefonstikket i
værelse 1. Inde i telefonstikket kobles 2 yderligere telefonstik på, der
fordeles til værelse 2 og værelse 3. Således sidder der 3 røde + 3 blå
ledninger inde i telefonstikket i værelse 1.
Spørgsmål:
Kan jeg sætte TDC ADSL-skillefilter ind i dette telefonstik på en eller
anden måde, således at alle telefonstik i de 3 værelser stadig virker ??

http://www.kandu.dk/

Fra : Cubus

Dato : 31-10-02 18:34

"aagesen" <aagesen.news@kandu.dk> skrev

> [...]
> Kan jeg sætte TDC ADSL-skillefilter ind i dette telefonstik på en eller
> anden måde, således at alle telefonstik i de 3 værelser stadig virker ??

Hvis du havde adgang til de rigtige materialer som fx et KAP-stik ville
det være så let som ingenting. Men jeg kender faktisk ingen steder hvor
man kan købe disse ting. Men selvfølgelige kan det også lade sig gøre
med hjemmefuskermetoder. Måske du kan udlede nogle principper
af denne artikel:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php

--
Cubus