Tis i Sengen...
Fra : Lill

Dato : 31-10-02 08:41

Til min søns store fortvivlelse kom han til at tisse i vores seng. Det er nu
ikke så farlig tænkte jeg. Når jeg skulle til at begynde og gøre sengen ren
her til morgenen, så opdager jeg at han har ramt begge vores boksmadrasser
lige midt i. Så væsken har sivet ned langs siden. Så det er ikke bare at
tage overmadrasserne af og få dem vasket, det er også boksmadrasserne.
Hvordan fjerner jeg lugten, den er ret intens.

Alle råd modtages med kyshånd.

--

Knus herfra.......................

Lill

"Der findes kun én pligt, og det er at være lykkelig."

- Denis Diderot -

Fra : Marianne Andersen

Dato : 31-10-02 09:43

Jeg ved ikke om det virker på en seng men prøv kartoffel mel

Fra : Henriette

Dato : 31-10-02 09:59

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men Rodalon (fra matas) tager jo lugt. Måske
kunne du overveje at vaske det med en klud opvredet i en Rodalonopløsning ?

Henriette

Fra : PH

Dato : 31-10-02 10:36

> Hvordan fjerner jeg lugten, den er ret intens.

I mandags i Rene ord for pengene var der et spørgsmål om hvordan man fjerner
tis fra et gulvtæppe.

Man skal først bruge almindelig husholdnings eddike på en klud. Først en
gennemvædet og så en tør klud.
Herefter skal du efterbehandle med Rodalon der er et desinficerende middel.

Hilsen
Pia
-----------
It's impossible to watch a sunset and not dream...

Fra : Lill

Dato : 31-10-02 13:27

mange taknæmlige tanker til jer alle.

Fra : Meta Dam

Dato : 02-11-02 15:53

> [...]
> gennemvædet og så en tør klud.
> Herefter skal du efterbehandle med Rodalon der er et desinficerende

Info er taget fra Forbruger Information:
http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/tis/

Fugt pletten med lige dele vand og husholdningseddike. Efter 10 minutter
gnider du skiftevis med fugtige og tørre klude. Gnid efter med vand tilsat
et middel til desinfektion, fx Rodalon. Se på brugsanvisningen, hvor meget
du skal bruge.

Meta