/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Hvilken udbyder skal man vælge?
Fra : Søren Nielsen


Dato : 30-10-02 23:14

Hvilken forbindelse, og hvilken udbyder
kan anbefales, hvis man ønsker en adslforbindelse?
har ikke fastnettelefon og TDC kabeltv (ikke aktiv)

Jeg kan overtales til at oprette fastnettelefon.

mvh Søren


 
 
Bjarke Hansen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 30-10-02 23:18

"Søren Nielsen" <soeren@mailmeNOSPAM.dk> wrote in message
news:3dc0592f$0$774$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hvilken forbindelse, og hvilken udbyder
> kan anbefales, hvis man ønsker en adslforbindelse?
> har ikke fastnettelefon og TDC kabeltv (ikke aktiv)
>
> Jeg kan overtales til at oprette fastnettelefon.

Der er vist kun Cybercity tilbage at anbefale, hvis man ikke ønsker fastnet
telefon..

Ellers er Telia ADSL+telefon tilbud ellers rimeligt synes jeg...... Men nu
hører man jo at de stopper for tilmeldinger indtil videre fra på lørdag....
Men det er altså rimeligt godt tilbud de har... Telefon abonnementet koster
også kun 99 kroner om månederen. Ved dog ikke med oprettelse af telefon.

Ellers er der tele2 og TDC



Søren Blom (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 30-10-02 23:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev
> > kan anbefales, hvis man ønsker en adslforbindelse?
> > har ikke fastnettelefon og TDC kabeltv (ikke aktiv)
> >

Har du mulighed for at få Internet via dit kabel-tv, så vil jeg anbefale dig
at få dit kabel-tv aktiveret og få Internet af den vej. Har haft ADSL i et
par år, skiftet over til Oncable Internet for nogen uger siden, hvilket jeg
ikke har fortrudt. Det fungere lige så godt som ADSL og det er en del
billigere, så behøver du heller ikke fastnet telefonen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk




Søren Nielsen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 31-10-02 19:39

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc06383$0$117$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev
>>> kan anbefales, hvis man ønsker en adslforbindelse?
>>> har ikke fastnettelefon og TDC kabeltv (ikke aktiv)
>>>
>
> Har du mulighed for at få Internet via dit kabel-tv, så vil jeg
> anbefale dig at få dit kabel-tv aktiveret og få Internet af den vej.
> Har haft ADSL i et par år, skiftet over til Oncable Internet for
> nogen uger siden, hvilket jeg ikke har fortrudt. Det fungere lige så
> godt som ADSL og det er en del billigere, så behøver du heller ikke
> fastnet telefonen.

Har overvejet det, men da jeg ringede til deres salgsafdeling,
var derern automatisk stemme som sagde at de havde travlt,
dernæst ikke en lyd i 10 min, og mine erfaringer fra et webhotel
hos Tiscali siger mig at ventetiden på support er ca 10-20 gange
så lang som til salg.

Så er ikke så vild med den løsning.

mvh Søren


Martin Højriis Krist~ (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-11-02 13:52

"Søren Nielsen" <soeren@mailmeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc1783f$0$5757$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> dernæst ikke en lyd i 10 min, og mine erfaringer fra et webhotel
> hos Tiscali siger mig at ventetiden på support er ca 10-20 gange
> så lang som til salg.

Det er den ikke hos onCable

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



TBC (31-10-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 31-10-02 00:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc05a82$0$5502$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Jeg kan overtales til at oprette fastnettelefon.
>
> Der er vist kun Cybercity tilbage at anbefale, hvis man ikke ønsker
fastnet
> telefon..

Lad os nu se hvad der sker. Fakta er at jeg stadig sidder tilbage med en
forbindelse med meget god performance hos Tiscali (ping på ca 5-20 i BF1942
og 8-28 i CS). Er du typen der ikke har brug for kundeservice vil jeg da til
enhver tid også udover CC kunne anbefale Tiscali og for den sags skyld
BoomTown hvis du afligevel kan overtales til at oprette fastnet telefon.
Tiscali må jo før eller siden konsolideres igen eller også ligefrem udgå af
markedet. Personligt tror jeg nu at de tillægger sig samme rolle som CC:
ophører med at markedsføre produktet aktiv, men fortsat har det
tilgængeligt.

> Ellers er Telia ADSL+telefon tilbud ellers rimeligt synes jeg...... Men nu
> hører man jo at de stopper for tilmeldinger indtil videre fra på
lørdag....
> Men det er altså rimeligt godt tilbud de har... Telefon abonnementet
koster
> også kun 99 kroner om månederen. Ved dog ikke med oprettelse af telefon.

Oprettelse af telefon er gratis hvis man sammen med oprettelsen af
bredbånd@home bestiller et nummer der begynder med 88 (eller deromkring).
Min ven har lige fået løsningen. Altså er oprettelsen for ADSL+telefon 495,-
for en gør det selv løsning. - Men nu har du kun til weekenden til at
beslutte dig forlyder det her i gruppen.

Det eneste besynderlige ved Telia's løsning er at jeg tit har set skuffende
(men stabile) ping tider med løsningen. En tracert ude hos min ven med
løsningen ligger konsekvent på ca 45-47 ms hele vejen til danske servere, og
i BF1942 er pingen >50 ms.

Men det er billigt, og han har de 2Mbit som han skal have.

TBC



Bjarke Hansen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 31-10-02 16:23

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
news:hLZv9.197695$Qk5.6920047@news010.worldonline.dk...

> Oprettelse af telefon er gratis hvis man sammen med oprettelsen af
> bredbånd@home bestiller et nummer der begynder med 88 (eller deromkring).
> Min ven har lige fået løsningen. Altså er oprettelsen for ADSL+telefon
495,-
> for en gør det selv løsning. - Men nu har du kun til weekenden til at
> beslutte dig forlyder det her i gruppen.

Fedt nok... Så ville jeg da klart vælge den løsning. hvis jeg stod i samme
situation



Rudi Stegen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 31-10-02 00:36

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Der er vist kun Cybercity tilbage at anbefale, hvis man ikke
> ønsker fastnet telefon..

Hvad angår opkoblingen, er Tiscalis da, som den altid har været. (Og en
del andet er såmænd også, men det er en anden sag).

Udfra min egen at dømme har jeg svært ved at forestille mig noget mere
stabilt og uproblematisk, hvilket formentlig gælder stort set alle.

At deres svartider hos supporten (tekniske spørgsmål) og kundeservice
(administrative/papirmæssige spørgsmål) efter sigende pt. er ret lange
pga. personalenedskæringerne fornylig er formentlig korrekt.
Men når de får lidt tid til at omstille procedureren, ændrer det sig
vel.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rune Manscher (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 31-10-02 11:34

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns92B861FF3FF3RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

> At deres svartider hos supporten (tekniske spørgsmål) og kundeservice
> (administrative/papirmæssige spørgsmål) efter sigende pt. er ret lange
> pga. personalenedskæringerne fornylig er formentlig korrekt.
> Men når de får lidt tid til at omstille procedureren, ændrer det sig
> vel.

Du mener altså, at det der skulle til for at løse det 'ventetidsproblem' de
har haft i årevis, bare er en alvorlig nedskæring ?? Det kunne være TDC
skulle prøve det samme...

*Rune



Rudi Stegen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 31-10-02 21:00

Hej Rune Manscher, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> At deres svartider hos supporten (tekniske spørgsmål) og
>> kundeservice (administrative/papirmæssige spørgsmål) efter
>> sigende pt. er ret lange pga. personalenedskæringerne fornylig er
>> formentlig korrekt. Men når de får lidt tid til at omstille
>> procedureren, ændrer det sig vel.
>
> Du mener altså, at det der skulle til for at løse det
> 'ventetidsproblem' de har haft i årevis, bare er en alvorlig
> nedskæring ?

Nej, naturligvis ikke.

Men det "'ventetidsproblem' de har haft i årevis", forstår jeg ikke.
Jeg havde fat i supporten to gange 27. maj og en gang nogle dage senere
(routerens WAN-side blev ødelagt af lynet, hvorfor routeren skulle
byttes). Ingen af gangene varede det over en halv snes minutter at
komme igennem (én af dem sågar omkring ét minut). Og det var perioden
umiddelbart efter NytSystems indkørsel, hvor alt og alle ringede.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rune Manscher (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Rune Manscher


Dato : 01-11-02 09:16

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns92B8D5A7D3517RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> > Du mener altså, at det der skulle til for at løse det
> > 'ventetidsproblem' de har haft i årevis, bare er en alvorlig
> > nedskæring ?
>
> Nej, naturligvis ikke.
>
> Men det "'ventetidsproblem' de har haft i årevis", forstår jeg ikke.
> Jeg havde fat i supporten to gange 27. maj og en gang nogle dage senere
> (routerens WAN-side blev ødelagt af lynet, hvorfor routeren skulle
> byttes). Ingen af gangene varede det over en halv snes minutter at
> komme igennem (én af dem sågar omkring ét minut). Og det var perioden
> umiddelbart efter NytSystems indkørsel, hvor alt og alle ringede.

Alle mine erfaringer med Tiscali har inkluderet ventetider på op til en time
ad gangen. Da jeg selv havde problemer med min adsl umiddelbart efter
installation (tdc teletekniker/elektriker havde været det største kvaj),
brugte jeg på 3 dage næsten 4 timer i kø - det eneste jeg kunne glæde mig
over i den sammenhæng, var at det ikke var mig der skulle betale
telefonregningen. Det er så et par år siden, men mine forældre har gjort sig
nogenlunde samme erfaringer i løbet af det sidste års tid.

*Rune



Rudi Stegen (01-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 01-11-02 16:20

Hej Rune Manscher, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Men det "'ventetidsproblem' de har haft i årevis", forstår jeg
>> ikke. Jeg havde fat i supporten to gange 27. maj og en gang nogle
>> dage senere (routerens WAN-side blev ødelagt af lynet, hvorfor
>> routeren skulle byttes). Ingen af gangene varede det over en halv
>> snes minutter at komme igennem (én af dem sågar omkring ét
>> minut). Og det var perioden umiddelbart efter NytSystems
>> indkørsel, hvor alt og alle ringede.
>
> Alle mine erfaringer med Tiscali har inkluderet ventetider på op
> til en time ad gangen. Da jeg selv havde problemer med min adsl
> umiddelbart efter installation (tdc teletekniker/elektriker havde
> været det største kvaj), brugte jeg på 3 dage næsten 4 timer i kø

Det hverken kan eller vil jeg naturligvis ikke modsige. Det er da også
rimelig velkendt, at Image/World Online/Tiscali i perioder har haft
pres og længere ventetider på supporten.

Muligvis har jeg blot været heldig de gange, jeg har anvendt den.
Udover det ovenfor nævnte har jeg vist i alt to gange ringet dertil.
Den ene var sidste fredag i juni 2001, hvor alt ADSL i (dele af?)
Århusområdet uanset ISP var dødt. *Uden* der var omtale af det på deres
automatiske telefonsvarer mht. større problemer på nettet, hvorfor jeg
gerne ville vide, om det var mig privat eller mere alment, noget var
dødt. (Ellers en praktisk ide med sådan en anordning, men den er
desværre kun blevet effektiv udnyttet i kortere, spredte perioder).

Mine erfaringer er derfor ret fåtallige.

> Det er så et par år siden, men mine forældre har gjort sig
> nogenlunde samme erfaringer i løbet af det sidste års tid.

Specielt mine opringninger 27. maj og en få dage senere undrede
egentlig også mig selv, da jeg havde forventet _lang_ kø. Det var ret
kendt, at de i denne periode var stærkt overbelastet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste