Success!
Fra : Leyna

Dato : 30-10-02 21:54

Mit store problem med Popsie er nu løst. Det hele drejede sig bare om
at anskaffe en kattebakke mere, og så bliver der besørget dér. og
ingen andre steder. Hvor er det skønt når tingene lykkes.
Det er ikke fordi hun ikke vil dele bakke med Mini, for Mini besørger
osse i den nye bakke, men det kan have noget at gøre med at den ene
bakke er åben hvor imod den anden er med låg. Problemt er i hvert fald
løst, så vi beholder den dejlige lille misser!
Jeg har skiftet Whiskas tørfoder ud med Hill's og det ser ud til at
der er rigtig go' afsætning på det. De får dog stadig en dåse Whiskas
til deling hver aften, men det bliver nok kun indtil jeg har opbrugt
lageret. Kan man osse få Hill's som dåsemad? Jeg vil ikke kun fodre
med tørfoder, men jeg vil godt give dem noget ordentligt dåsemad.
Popsie's mave er iøvrigt osse gået helt i orden, så nu er der "kun"
problemt med den legesyge hundehvalp tilbage.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : AEK

Dato : 30-10-02 22:20

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

Kan man osse få Hill's som dåsemad?

Hej Leyna !

Du kan evt. prøve at fode med " LUX" fra Aldi - den er rigtig god.
Den er ikke tilsat alt muligt snask som farve- og konserveringsmiddel m.m.
Pris pr. dåse : 6 kr.

/ Anya

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 09:53

On Wed, 30 Oct 2002 22:20:13 +0100, "AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du kan evt. prøve at fode med " LUX" fra Aldi - den er rigtig god.
>Den er ikke tilsat alt muligt snask som farve- og konserveringsmiddel m.m.

Jeg vil kigge efter LUX, men en Aldi har jeg ikke set siden jeg forlod
Sjælland.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : AEK

Dato : 31-10-02 10:28

> Jeg vil kigge efter LUX, men en Aldi har jeg ikke set siden jeg forlod
> Sjælland.

Jeg bor også i det skønne jylland )))
Du må godt nok bo langt ude " å " Lars Tyndskids mark - hvis ikke der er en
Aldi i nærheden.....*G
MEN kommer du til storbyen ( fniiiis ), så kan du jo prøve at købe nogle
dåser - jeg er MEGET glad for dem.

/ Anya ( Som ønsker dig velkommen til smukke jyllnad

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 12:27

On Thu, 31 Oct 2002 10:28:17 +0100, "AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk>
wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg bor også i det skønne jylland )))
>Du må godt nok bo langt ude " å " Lars Tyndskids mark - hvis ikke der er en
>Aldi i nærheden.....*G

Det gør jeg rent faktisk osse!

>MEN kommer du til storbyen ( fniiiis ), så kan du jo prøve at købe nogle
>dåser - jeg er MEGET glad for dem.

Vil prøve at kigge efter dem næste gang vi kommer til Randers!

>/ Anya ( Som ønsker dig velkommen til smukke jyllnad

Joeh tak, men mange ting var nu nemmere i København. Misserne har det
hu nok bedre her.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 30-10-02 22:28

Hej Leyna
Ja, du kan godt få Hills som vådmad hos dyrehandlere. Selv bruger jeg Iams
vådmad fra dyrehandlere og W/D fra dyrlæger som er lidt slankende vådmad.
Alt det vådmad er jo noget dyrt i forhold til andet vådmad. Derudover fodrer
jeg med Iams og Hills tørmad.
Hvis du vil fodre med vådmad og ikke betale de dyre priser, så kan du komme
lidt vand i tørmaden og lade det stå til det er blødt, det kan vores godt
lide.
NB! Iøvrigt kan jeg bedst lide at blande forskelligt tørmad sammen, så de
ikke kun får een slags, altså jeg blander Hills og Iams sammen. Det føler
jeg mig mere tryg ved.
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 09:58

On Wed, 30 Oct 2002 22:27:48 +0100, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

>Hvis du vil fodre med vådmad og ikke betale de dyre priser, så kan du komme
>lidt vand i tørmaden og lade det stå til det er blødt, det kan vores godt
>lide.

Det prøvede jeg da med min forrige hund. Hun skulle slankes lidt da
hun var en smule for rund,men hun var altså ikke særlig vild med at få
tørfoder i vand. Faktisk var hun ikke noget madøre overhovedet, så
hvad hun er blevet rund af ved jeg ikke. Jeg overtog hende først da
hun var 9 år gammel.
Men det er da et forsøg værd at se om kattene gider at spise det
sådan. Der ser i hvert fald ud til at være rimelig go' afsætning på
det som det er.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-10-02 22:38

Hej Leyna

Du kan også prøve at give den noget råt kød fx oksehakke eller
kyllingehjerter/-lever. Mine er helt pjattet med stegt kylling.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 23:33

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Kan man osse få Hill's som dåsemad?

Ja, det kan man godt, men må ærligt indrømme at jeg er for nærig. En
dåse koster 11-12 kr hos min dyrlæge.
Mine katte har faktisk ikke fået dåsemad før den store foderdebat
kørte. Jeg har ikke skiftet tørfoderet ud, men mine får nu en-to gange
om ugen vådfoder af en slags. Jeg købte på andres anbefaling Aldi's
Lux-foder og det er et stort hit hos alle fire. Nu har jeg så lige købt
Pussi fordi der var tilbud 4 dåser for 25 kr., det er de lige så vilde
med. Jeg køber også nogle gange fiskeboller, hit hit hit

Men hvor er jeg glad på jeres vegne at løsningen med Popsie var så
simpel som en investering i en kattebakke. Skønt med happy ends

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 10:04

On 30 Oct 2002 22:33:09 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

>Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

>Ja, det kan man godt, men må ærligt indrømme at jeg er for nærig. En
>dåse koster 11-12 kr hos min dyrlæge.
Hmmmm... Og en dåse Whiskas koster 9 kr. i Brugsen. 2 kr. mere for
kvalitetsfoder vil jeg da gerne ofre (selv om jeg er temmelig fattig)
for jeg tror på at ordentlig ernæring kan spare mig for dyrlægebesøg
på langt sigt. Og alle er jo bedst tjent med at der ikke kommer for
meget sygdom!

>Men hvor er jeg glad på jeres vegne at løsningen med Popsie var så
>simpel som en investering i en kattebakke. Skønt med happy ends

Jeg er osse lykkelig, og fatter ikke at det skulle være SÅ nemt. Det
var faktisk kun en prøve, for det var en lille billig bakke (50 kr.)
som jeg købte lidt som en prøveklud. Jeg havde bestemt ikke troet at
det kun var det der skulle til. Den "fine" overdækkede bakke kostede
en mindre formue, så man skal vist lige skæve lidt til priserne og
"brugervenligheden" først.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 31-10-02 11:43

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> [...]
> det kun var det der skulle til. Den "fine" overdækkede bakke kostede
> en mindre formue, så man skal vist lige skæve lidt til priserne og

Jeg har såmænd også en billig bakke. Den er dog lukket inde, men det er
fordi hundene roder i den. Vi var lige flyttet, så en slatten flyttekasse
fik skåret en hul i den ene ende, og det klarer misserne fint.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 01-11-02 20:31

> Hmmmm... Og en dåse Whiskas koster 9 kr. i Brugsen. 2 kr. mere for
> kvalitetsfoder vil jeg da gerne ofre (selv om jeg er temmelig fattig)

Det kan jeg da godt følge dig i, hvis det er sølle 2 kr der skiller de
to fodertyper, jeg anede bare ikke at Whiskas var blevet så dyrt netop
fordi jeg ikke selv fodrer med det.
Den der Lux fra Aldi er bestemt også et hit her, ligesom fiskeboller og
Pussi, men som tidligere nævnt så er det kun til slik ellers står den
på tørfoder, henholdsvis Hill's og Specifik.

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 31-10-02 08:11

Det undrer mig ikke at en ekstra bakke løste problemet Egentlig burde en
katteejer med to katte stille mindst tre bakker til rådighed, eftersom katte
fra naturens side ikke går til det samme sted igen og igen. Udenfor ville
misser formentlig lægge sin bæ i sandkassen, patruljere videre og urinere
ved siden af naboens plænekipper eller på det nedfaldne vasketøj ... altså
ikke noget med at sætte sig, hvor man allerede har gjort det "beskidt". På
den måde bliver duftafmærkningerne også godt fordelt.
Har mis kun en bakke vil den formentlig lave noget der, patruljere og vende
tilbage til bakken... og (hvis utilfredsheden er stor nok) så vil den måske
vandre hen bag døren istedet og efterlade en besked der.
Jeg var ret overrasket, da jeg læste om det her i min yndlingskattebog, men
de fleste af os byder ikke vore katte bakker nok. Pt. nøjes mine også med
sølle en (de er også ekstremt renlige og samarbejdsvillige...indtil videre),
men jeg må indrømme at jeg har lidt dårlig samvittighed over det...
-Gitte

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 10:08

On Thu, 31 Oct 2002 08:10:33 +0100, "Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ikke noget med at sætte sig, hvor man allerede har gjort det "beskidt". På
>den måde bliver duftafmærkningerne også godt fordelt.

Der lærte jeg så osse noget nyt, for de katte jeg indtil videre har
stiftet bekendtskab med har været meget opsatte på KUN at besørge ET
sted. Min mors store hankat kom endog ind bare for at gøre sig ren.
Han besørgede så vidt vides aldrig udendørs. Han var kastreret, og det
betyder måske osse noget? Begge mine hunmisser er sterriliserede.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-10-02 10:50

Leyna <webmaster@big-girls.dk> writes:

> [...]
> Han besørgede så vidt vides aldrig udendørs. Han var kastreret, og det
> betyder måske osse noget? Begge mine hunmisser er sterriliserede.

Haha Melissa kunne kraeve at blive lukket ud bare for at goere sig ren
og saa ville hun ind igen..;-/

Det var altsaa ikke nogen fornoejelse at staa et kvarter i doeren om
vinteren ude paa landet mens damen fik gjort sig faerdig..;-(

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 31-10-02 12:04

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Tja... don't know.. det skulle bygge på observationer af katte både i det
fri samt indendøre, så det skulle være deres naturlige adfærd (og samtidig
en af de typiske årsager til urenlighed). Mine to ville besørge 17
forskellige steder, hvis jeg satte 17 bakker frem til dem - ingen tvivl om
det.
-Gitte

Fra : Kate

Dato : 01-11-02 20:26

> Min mors store hankat kom endog ind bare for at gøre sig ren.
> Han besørgede så vidt vides aldrig udendørs.

Da Johan og Sofie havde adgang til udelivet kom de faktisk også hjem
for at gøre stort. Specielt Johan ville vidst ikke gøre det udenfor.
Jeg tog det faktisk for givet at det var fordi han havde ro indenfor
hvilket han jo ikke havde udenfor og når han nu havde valget Indtil
jeg fik Mowgli havde jeg faktisk en bakke pr. kat, men jeg kan
simpelthen ikke få plads til en fjerde bakke i badeværelset og jeg
nægter at ha' tissebakker i køkkenet. Det har jeg kun haft i starten
med både Lante og Mowgli.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-10-02 14:15

In article <3dc0d75b$0$5748$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Gitte J.
Lock <gjl@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> sølle en (de er også ekstremt renlige og samarbejdsvillige...indtil videre),
> men jeg må indrømme at jeg har lidt dårlig samvittighed over det...

Hej Gitte

Tjah - så er mine mærkelige
Jeg prøvede engang at sætte en ekstra bakke, fordi Donna til tider har
det med at holde enden ud over kanten på den vi har - så jeg ville
se, om det var der skoen trykkede..
Resultat: Ditte ignorerede en nye bakke totalt, Donna lagde en mini-tår
i den - og brugte så også den gamle. Når bakkerne blev tømt, gentog det
sig. En minitår fra Donna - bare for at vise at hun havde skam bemærket
den - og så blev den ikke brugt mere. Efter 14 dage opgav jeg og
pakkede den nye væk igen.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 31-10-02 23:14

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det undrer mig ikke at en ekstra bakke løste problemet Egentlig burde
en
> katteejer med to katte stille mindst tre bakker til rådighed, eftersom
katte

Tja, vi har 3 katte og 5 bakker. Den ene bliver godt nok heller ikke
brugt andet end i nødsfald, og det er ikke tit.
Det stammer helt tilbage fra da vi havde vores siameser, i hendes
yngre dage, vi opdagede pludselig at der blev tisset i et hjørne, så
fra da af stod den på flere kasser og fjernelse af det der kom i den
når vi opdagede det.
Det har jo altså resulteret i, at alle vores katte siden da har været
vænnet til, at bakken altid er ren, men der er så heller aldrig nogen
der gør noget uden for kasserne (7-9-13).

Til gengæld kan de godt lide det meget fine korn i Extreme Classic,
for vi har 2 kasser med det og det er hovedsagelig dem der bliver
brugt, men de er jo så heldigvis også hurtige at tømme igen.

Venlig hilsen
Bente