Ramt til bærbar?
Fra : Bent

Dato : 30-10-02 22:15

Jeg skal opgradere hukommelsen på min bærbar (Sony Vaio QR10). Så vidt
jeg kan se bruger den SO DIMM PC100 ram.

Spørgsmålet går ud på, om jeg så kan bruge SO DIMM PC133 ram i den.
Altså er det bagudkompatibelt lige som med normal pc133/100 til desktop
pc'er?

Jeg spørger da pc133 koster ca. ½ af pc100.

Fra : Robert Jensen

Dato : 30-10-02 22:20

"Bent" <kzzeezzer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pc'er?
>
> Jeg spørger da pc133 koster ca. ½ af pc100.

jeg havde ingen problemer med at bruge pc133 ram i min bærbare.
de kører bare 100 hvis 133 ikke er understøttet.

vær dog lige opmærksom på at ikkelalle bærbare understøtter moduler på 512
mb.
tjek det i maualen hvis du have så mange i, eller køb 2 x 256.

mvh

Robert
www.robert-jensen.dk

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 31-10-02 13:29

I mon sony Vaio FX108K ville den kun bruge PC100 ram, prøvede først med
PC133 dem ville den ikke bruge, jeg fandt nogle forholdsvis billige PC 100
ram fra ´kingston, som virkede perfekt:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494717903

Mvh.
Christian