Opsætning af remote CVS
Fra : Byrial Jensen

Dato : 30-10-02 21:18

Hej

Jeg har et CVS-repository på en GNU/Linux-maskine (Mandrake 8.2)
som i øjeblikket bruges af et par lokale brugere på Linux-maskinen.

Jeg vil gerne udvide adgangen så CVS-repositoryet også kan nås
udefra af nogle brugere som bruger MS Windows 2000. Jeg har læst om
remote repositories i cvs-manualen (cederqvist), men den omtaler
mest opsætning med rsh, hvilket jeg absolut ikke har lyst at bruge.
Kender I en brugbar vejledning i hvordan man opsætter et remote
repository med adgang via SSH?

(Hvis vejledningen også sagde lidt om opsætning og valg af
programmer på klientsiden (MSW2K) ville det også være dejligt,
selvom det selvfølgelig falder uden for denne gruppes emne).

På forhånd tak.

--
Skal musik- og edb-industrien have ret til fratage forbrugerne deres
rettigheder i henhold til Ophavsretloven, begrænse konkurrencen og

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-10-02 21:25

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> writes:

> [...]
> remote repositories i cvs-manualen (cederqvist), men den omtaler
> mest opsætning med rsh, hvilket jeg absolut ikke har lyst at bruge.

Det er næsten det samme når du vil bruge ssh i stedet for rsh.

Hver bruger skal lave noget i retning af:

export CVSROOT=:ext:<bruger>@<maskine>:/path/to/cvsroot
export CVS_RSH=ssh

> (Hvis vejledningen også sagde lidt om opsætning og valg af
> programmer på klientsiden (MSW2K) ville det også være dejligt,
> selvom det selvfølgelig falder uden for denne gruppes emne).

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med.

--
Jacob - www.bunk.cc
He who is content with his lot probably has a lot.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 30-10-02 21:32

Byrial Jensen wrote:

> [...]
> mest opsætning med rsh, hvilket jeg absolut ikke har lyst at bruge.
> Kender I en brugbar vejledning i hvordan man opsætter et remote

Jep, det foregår på samme måde, som med RSH, du skriver bare

export CVS_RSH=ssh

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!

Fra : Alex Holst

Dato : 31-10-02 14:51

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> wrote:
> Kender I en brugbar vejledning i hvordan man opsætter et remote
> repository med adgang via SSH?

http://a.area51.dk/cvs

Evt. blandet lidt med:

http://a.area51.dk/ssh

> (Hvis vejledningen også sagde lidt om opsætning og valg af
> programmer på klientsiden (MSW2K) ville det også være dejligt,
> selvom det selvfølgelig falder uden for denne gruppes emne).

Hvis du prikker til mig privat kan jeg godt lokkes til at skrive noget
om TortoiseCVS. WinCVS er ikke saa laekker i laengden.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 31-10-02 16:28

Byrial Jensen skrev:

> [...]
> mest opsætning med rsh, hvilket jeg absolut ikke har lyst at bruge.
> Kender I en brugbar vejledning i hvordan man opsætter et remote

Jeg har lige lynhurtigt flækket et lille eksempel sammen og lagt det op
http://www.cs.auc.dk/~agent29/cvs_ssh.html

Den er sikkert både fyldt med fejl og mangelfuld - så tag den med forbehold.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Byrial Jensen

Dato : 03-11-02 12:01

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> skrev:
> [...]

Tak til Jacob, Bo, Alex og Tonni for rådene vedr. remote SSH-adgang
til CVS. Jeg havde ikke gjort mig helt klart at det faktisk ikke
kræver nogen særlig opsætning af en lokalt repository også at bruge
det fra andre maskiner.