sucsses med madkuglen
Fra : Anne Green

Dato : 30-10-02 19:50

Så er det endelig lykkedes for Miss D at forstå konceptet med madkuglen
Vi har også trænet hårdt. Det hae forløbet således: Miss D sidder foran
kuglen (og kigger bare dumt på kuglen. Jeg tager hendes pote og
skubber til kuglen. Maden falder ud og Miss D spiser med glæde,
hvorefter hun igen bare sidder og kigger på den (dumme kat.

Så i går skete det utrolige! Jeg viste hende endnu engang hvad hun
skulle gøre, og derefter gjorde hun det selv flere gange i træk

Der var en der spurgte om der ligger mad over hele gulvet. jo det gør
der, men kun når jeg glemmer at den ligger der, og får givet den et
ordentlig spark.

Hilsen Anne

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 30-10-02 21:23

> [...]
> skubber til kuglen. Maden falder ud og Miss D spiser med glæde,
> hvorefter hun igen bare sidder og kigger på den (dumme kat.

Hej Anne :)
Hehe, jeg kan lige forestille mig at mine ville gøre det samme, men det
lyder da umiddelbart som en god ide :) Jeg tror jeg må investere i sådan en
til julegave.

> Der var en der spurgte om der ligger mad over hele gulvet. jo det gør
> der, men kun når jeg glemmer at den ligger der, og får givet den et
> ordentlig spark.

Det kan jeg lige forestille mig ville sker her, meeen så er det jo godt at
man har en støvsuger af en mis. Så det lyder som en god ide :)

Mvh
Vibeke

Fra : Leyna

Dato : 30-10-02 21:47

On Wed, 30 Oct 2002 20:49:50 +0200, Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:

> [...]
>skubber til kuglen. Maden falder ud og Miss D spiser med glæde,
>hvorefter hun igen bare sidder og kigger på den (dumme kat.

Tillykke med det. Nogle gange synes man at kattene er dummere end de
har lov til at være, eller osse er de bare en tak klogere end os, og
lader os gøre arbejdet for dem!
Sådan en madkugle, hvor finder jeg sådan en? Jeg har en til hunden,
men den er altså lidt stor i det, og jeg kunne vældig godt tænke mig
nogle flere legeting til mine misser, for de har ikke ret mange mere.
Hunden har det med at stjæle dem.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anne Green

Dato : 30-10-02 23:15

Leyna wrote:
> On Wed, 30 Oct 2002 20:49:50 +0200, Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:
>

> Sådan en madkugle, hvor finder jeg sådan en? Jeg har en til hunden,

Jeg købt min hos calles dyrehandel. Der har de også mange andre lege
ting. Ellers tror jeg du skal finde dem i størrer dyreforretninger, men
det er kun en formodning. Der hvor jeg har set de har haft den til
hunde har de også haft den til katte.

Når katten ser ideen i den lille kugle, så tror jeg den er god at
fordrive tiden med. Især for Miss D når hun er alene hjemme, så kan hun
få maden i den istedet for i madskålen.

Da jeg skulle lære hende det gav jeg hende kun lidt mad i madskålen og
resten i kuglen, ellers ville hun jo bare spise af skålen, dummere er
hun jo ikke, trods alt

God fornøjelse

Hilsen Anne

Fra : Leyna

Dato : 31-10-02 09:50

On Thu, 31 Oct 2002 00:14:55 +0200, Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:

> [...]
>ting. Ellers tror jeg du skal finde dem i størrer dyreforretninger, men
>det er kun en formodning. Der hvor jeg har set de har haft den til

Jeg har kigget i op til flere af de store dyre-supermarkeder, men de
ting der har været til katte har alle været sådan nogle spinkle
småting som mine katte ville splitte ad i løbet af få sekunder, og
kuglen har jeg ikke set - kun til hunde. Men jeg vil da fortsat kigge
efter en. Hunden er blevet rigtig glad for sin, og han får masser af
timer til at gå med den.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 31-10-02 14:07

Hej Leyna
Jeg tør nu ikke købe sådan en til mine katte, vi har to hunde (labradors)
jeg vil tro at det bliver umuligt for kattene at nå at spise godbidderne
inden hundene har taget dem. Men måske er din hund ikke sådan en "slamsuger"
?
Hilsen Vibeke

Fra : Leyna

Dato : 01-11-02 08:20

On Thu, 31 Oct 2002 14:06:31 +0100, "V.Lerche & S.Andersen"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>inden hundene har taget dem. Men måske er din hund ikke sådan en "slamsuger"

hehe... Kattene skulle nok nå det, for de har jo et par sømposer for
enden af hvert ben!
Kattene har et rum hvor de kan være i fred for hunden, for ellers
ville de aldrig få et minuts fred. Han vil SÅ gerne lege med dem, og
følelsen er IKKE gengældt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 22:59

Anne Green <anne@qeep.dk> wrote in news:appd2m$esg$1@sunsite.dk:

> Så i går skete det utrolige! Jeg viste hende endnu engang hvad hun
> skulle gøre, og derefter gjorde hun det selv flere gange i træk

Jeg er også spændt på om Mowgli vil synes om sådan en. Jeg købte en for
langt tid siden, men da mine dovne kræ ikke kunne se noget som helst
smart ved den tog jeg den med hjem til mine forældre. De har en ret
livlig skovkat, som jeg tænkte måske ville synes om den. Det var ikke
tilfældet, så nu har jeg aftalt at få den hjem og se hvad Mowgli og
Lante synes om den

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar