MS Windows
briani 27239
Windows XP (Pro Corp. DK) hænger i opstart~
Fra : Alex Jensen

Dato : 30-10-02 19:38

Håber nogle kan hjælpe med dette irriterende problem.

Jeg har installeret ovenstående version, og den fungerer som sådan.
Problemet er bare, og opstarten tager frygtlig lang tid. Når det blå billede
med "Velkommen" kommer frem, hænger opstarten her i flere minutter. PC'en
giver også et enkelt bib, når dette billede kommer frem.

Er der nogle, der kender til dette problem og evt. har en løsning?

AJ

Fra : felix

Dato : 30-10-02 20:03

"Alex Jensen" <alex@alexjensen.dk> skrev i en meddelelse news:app8uv$ohb$1@sunsite.dk...
> [...]
> giver også et enkelt bib, når dette billede kommer frem.
>
> Er der nogle, der kender til dette problem og evt. har en løsning?

Det havde jeg også en overgang har samme version
Jeg trykkede bare på ENTER-tasten nogle gange ligesom på en bils speeder, så skete der
noget og siden
efter Tweak-XP Pro installering går alt som en leg...

Fra : Alex Jensen

Dato : 30-10-02 21:22

Hej Felix

Nu har jeg prøvet din fremgangsmåde, men det virker ikke. Men omvendt er der
mange muligheder i Tweak, så skal jeg gøre noget specielt i dette program?

AJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-02 20:29

Alex Jensen wrote:
> Håber nogle kan hjælpe med dette irriterende problem.

Der kan gøres flere ting.

1. Installer BootVis fra Microsoft.
---
<http://shor.ter.dk/14292290>
---

2. Hvis du har et grafikkort med Nvidia driver installeret:
---
Gå ind i "Run" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde:
- "Nvidia Driver Helper Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælges "Manual" og klik så på "Ok".
---

3. Er det stadig ikke tilfredsstillende, så angiv en fast IP-adresse ().
---
Dette kræver vi kender din opsætning.
- Internetforbindelse (56k, isdn, adsl etc.).
- Hardware (modem, router mv.)
- Installerede netværksprotokoller og om der er specielle netværk
du skal have til rådighed...
- Etc.
---

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Alex Jensen

Dato : 30-10-02 21:26

Hej Mikael

Jeg har nu prøvet Bootvis op i dette program forøgt mig med punktet
"Optimize System". Men PC'en hænger stadig i opstarten. Jeg har ikke en
Nvidia-kort og jeg mener jeg har fast IP-adresse med Oncables Webspeed.
Ellers er der vst ikke noget specielt ved denne PC.

AJ

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc03301$0$31901$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Alex Jensen

Dato : 30-10-02 21:30

IP-adressen er selvfølgelig dynamisk med Webspeed og ikke fast, som jeg vist
fik skrevet. Min internetforbindelse synes også meget langsommere nu end
før, hvor det var Win98, der var på maskinen?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-02 21:52

Alex Jensen wrote:
> IP-adressen er selvfølgelig dynamisk med Webspeed og ikke fast,
> som jeg vist fik skrevet.

Prøv at angiv en fast IP-adresse og se om du stadig kan komme på
nettet, kan du det, så behold den faste IP.
Jeg kender ikke lige webspeed, ved end ikke om det er en ADSL
type...!

> Min internetforbindelse synes også meget langsommere nu end før,
> hvor det var Win98, der var på maskinen?

Windows XP reserverer 20% af din netværks båndbredde, det
kan du slå fra:
<http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=282>

Fra : Madsen

Dato : 31-10-02 01:44

Alex Jensen skrev:

> Jeg har ikke en Nvidia-kort og jeg mener jeg har fast IP-adresse
> med Oncables Webspeed.

Du er sikker på at opsætningen af computeren er indstillet korrekt
til webspeed som beskrever på følgende link?
<http://www.oncable.dk/?UniversID=293#2>.

Jeg tænker på den her med flueben i 'Automatisk tildeling af IP
adresse' som vist her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/automatisk_tildeling.gif>

Om dit netkort så også skal stilles til fast IP ved jeg ikke, men
det er muligt at det også kan forkorte opstartstiden.

Madsen.