MS Windows
briani 27239
Delling af HD i 2 drev.
Fra : Lars Bilet Petersen

Dato : 30-10-02 17:46

Hej NG.

Hvordan får man delt sin HD i 2 drev?

Den var opdelt i et C- og D-drev, da jeg købte maskinen for et års tid
siden, men efter at jeg måtte geninstallere mit styresystem (Windows ME) i
juni, har jeg kun haft et drev.

Ny er problemet, at jeg skal have installeret nyt styresystem (Windows XP
PRO) og nyt AV-program her i begyndelsen af november, så derfor vil jeg
gerne have et ekstra drev til at gemme alt det som skal beholdes, da mit
C-drev vil blive formateret ved samme lejlighed.

Hvordan opsætter jeg lige min HD til 2 drev?

Jeg håber, at der er nogle af Jer såkaldte eksperter, som kan vejlede mig.

På forhånd Tak
Lars Bilet

--
xxx@bilet-petersen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-02 18:26

"Lars Bilet Petersen" <news@cybercity.dk> skrev :

>Den var opdelt i et C- og D-drev, da jeg købte maskinen for et års tid
>siden, men efter at jeg måtte geninstallere mit styresystem (Windows ME) i
>juni, har jeg kun haft et drev.

Partition Magic er ideelt til det, men ikke gratis koster lidt
under kr. 1000,-.

Men gratisprogrammet fips skulle kunne klare det du ønsker.
Guide:
http://www.idg.net/english/crd_font_526756.html
(er på dansk, så hvorfor der står english i linket er ikke godt
at vide)

Download:
http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/