Externt usb/firewire kabinet til HD...
Fra : Lars

Dato : 30-10-02 17:36

Hej NG!

Jeg går og overvejer at købe subj. (helst både med usb2.0 og firewire) og
smide en Western Digital (JB) 120gb 7200rpm 8mb i den så jeg kan bruge den
med min bærbare....
Er der nogen der har erfaringer med hvilke kabinetter der er bedst, billigst
osv. osv.???

På forhånd tak....
Mvh.
LarzPedersen@hotmail.com

Fra : Rune Christiansen

Dato : 30-10-02 18:56

Hej Lars

Jeg har lige købt en HD-case med usb2 og firewire fra
www.computer-parts.dk - hvis du kan vente et par dage til jeg har fået den
installeret, så giver jeg gerne et review af den

Fra : Lars

Dato : 30-10-02 22:28

Hej Rune

Så må det næsten være denne du har købt:
http://www.computer-parts.dk/index.html?target=p_156.html&lang=da

Den har jeg faktisk selv kigget på (syn's den ser lidt "skravet" og
skrøbelig ud), så jeg ser meget frem til dit review :)

Fra : Rune Christiansen

Dato : 31-10-02 19:36

Hej igen

Så har jeg endelig fået den ind af døren, og pakket den ud.... skuffelse!!
den er meget plastik-agtig, og lidt af et gør-det-selv projekt

Dog efter at have fået den samlet og smidt min 100Gb IBM 120gxp i den,
virker den rimelig stabil og larmer kun en lille smule. Det medfølgende
USB-kable, modsat firewire-kablet, er langt nok til at kassen kan gemmes
under skrivebordet så man ikke ligger mærke den.

Det var menningen af jeg skulle kører den med firewire, men det er
tilsyneladende ikke det rigtige stik der sidder i min laptop. så pt kører
den kun usb 1.1 hvilket den såment gør udemærket. Firewire-delen kommetere
jeg måske senere når jeg har skaffet en converter.

Installationen af case´en gik meget smertefrit på min winxp, man behøver
ikke installer de medfølgende drivere blot pluge den i og man er næsten
klar.

Min overordnet indtryk af box´en soo fare, er at det er et godt produkt, den
kan hvad den skal kunne men som det sikkert er med den slags box´e så er
det ikke lige sådan at skifte harddisken iden uden at have fat i
værktøjskassen.

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-11-02 20:47

Rune Christiansen wrote in mail, at 31-10-02 19:36:

> [...]
> kan hvad den skal kunne men som det sikkert er med den slags box´e så er
> det ikke lige sådan at skifte harddisken iden uden at have fat i

Hvordan fungerer strømforsyningen ?

Iflg. www.computer-parts.dk er den med ekstern strømforsyning, hvilket
reducerer flytbarheden. På thansen.dk har de et alternativ, der virker
solidere, måske er ldit billigere og er uden omtale af en eksterne
strømforsyning.

Jeg er har ikke interesseret mig for det her område før. Kan harddisken
klare sig med den strøm, usb leverer ?

Morten Christensen

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 09:55

Morten Christensen wrote:
> Jeg er har ikke interesseret mig for det her område før. Kan
> harddisken klare sig med den strøm, usb leverer ?

Nej, det kan den typisk ikke. Men sagen er om der er indbygget
strømforsyning/transformer, så man er fri for at have en stor box med ved
siden af disken. Ellers behøver man bare sit usb-kabel og et almindeligt
stømkabel der sidder til alle almindelige PSU'er i dag.

ADS Tech har som sagt denne feature...

http://www.multimedia-experten.dk/shop/productinfo.asp?id=3364

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-02 21:57

> Er der nogen der har erfaringer med hvilke kabinetter der er bedst,
billigst

jeg har denne http://www.stratek.dk/tilbud.htm og den fungerer godt og
kræver ikke driver installation på Win2000 & XP

Fra : Martin K

Dato : 30-10-02 22:18

Lars wrote:
> [...]
> jeg kan bruge den med min bærbare....
> Er der nogen der har erfaringer med hvilke kabinetter der er bedst,

ADS Tech er de fedeste, men også pænt dyre. Multimedia-eksperten.dk har dem
ved jeg. Jeg var selv lige ved at købe sådan een, men faldt så for en Maxtor
Personal Storage 3000LE 40 GB (USB 2.0)... Den er nu også udemærket til mit
bohov....

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 31-10-02 07:57

"Lars" <LarzPedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med min bærbare....
> Er der nogen der har erfaringer med hvilke kabinetter der er bedst,

Har aldrig set et USB2/Firewire - altid kun det ene eller det andet.
Jeg har desværre kke personlig erfaring, men ved at
www.midt-data.dk
har en del kabitter til en ekstern harddisktilslutning (søg på ekstern).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Frederic K.

Dato : 31-10-02 23:16

Så smuk... og kvalivare... £97

http://www.span.com/images/products/ib-i.jpg

/F

On Wed, 30 Oct 2002 17:35:30 +0100, "Lars" <LarzPedersen@hotmail.com>
wrotf:

Fra : JC

Dato : 01-11-02 08:32

De er måske ikke verdens billigste, men designet fås ikke meget
federe! Og så er de ovenikøbet danske.

www.googiestore.dk

Mvh.
Jens Chr.

Fra : Flemming S

Dato : 01-11-02 20:10

> [...]
> med min bærbare....
> Er der nogen der har erfaringer med hvilke kabinetter der er bedst,

Hvis du kan nøjes med USB 2.0, så kan følgende (og andre) købes hos
www.itbutiken.dk for 506 kr: MAPOWER Kabinetter External Case, 3.5" IDE ->
USB 2.0 w/ 50W PSU.
Jeg har et, som kører (3½/5¼ udgave) upåklageligt.

mvh
Flemming