Køb af bærbar i udlandet
Fra : Steffen Damkjær

Dato : 30-10-02 16:54

Hvis man køber en bærbar med udenlandsk tastatur hvad er mulighederne
for at få det lavet til dansk??

/Steffen

Fra : Henning

Dato : 30-10-02 18:41

On Wed, 30 Oct 2002 16:53:38 +0100, Steffen Damkjær
<steffmoes@ofir.dk> wrote:

>Hvis man køber en bærbar med udenlandsk tastatur hvad er mulighederne
>for at få det lavet til dansk??

Med rettelak og tålmodighed kan alt lade sig gøre
Et nyt tastatur koster omkring en tusse, forudsat du køber et
anerkendt mærke, som også fører danske tastaturer (IBM, Dell, Compaq
o.a.).

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter T.

Dato : 30-10-02 19:34

Henning wrote:

> Et nyt tastatur koster omkring en tusse, forudsat du køber et
> anerkendt mærke, som også fører danske tastaturer (IBM, Dell, Compaq
> o.a.).

1000 kr er nok lidt højt sat. Jeg gav 470 inkl. alt for dansk tastatur til
min Dell.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-11-02 11:01

Peter T. wrote:

> 1000 kr er nok lidt højt sat. Jeg gav 470 inkl. alt for dansk tastatur til
> min Dell.

Jeg skriver nu på et Compaq tastatur - meget velfungerende, og robust -
pris 99.- (tilbudspris nu vist 129.-)
så 1kkr er meget højt sat, med mindre det skal være trådløst og i
sexede farver etc. etc.

/carsten

Fra : Peter T.

Dato : 03-11-02 15:54

Carsten Holck wrote:

> Jeg skriver nu på et Compaq tastatur - meget velfungerende, og robust
> - pris 99.- (tilbudspris nu vist 129.-)
> så 1kkr er meget højt sat, med mindre det skal være trådløst og i
> sexede farver etc. etc.

Ja, men nu snakker vi om tastaturer til bærbare pcere og ikke om løse
tastaturer til alm. pcere. :)

Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-11-02 15:43

"Steffen Damkjær" <steffmoes@ofir.dk> wrote in message
> Hvis man køber en bærbar med udenlandsk tastatur hvad er mulighederne
> for at få det lavet til dansk??

Umiddelbart tror jeg ikke at det kan svare sig at importere en, tastaturet
koster ca. en plov MEN du skal jo også have det monteret af en aut., ellers
dækker garantien ikke. Og så har man vel ikke sparet noget

Kasper

Fra : Per

Dato : 11-11-02 03:28

"Kasper Ø." <bil@jagt.dk> wrote in message
> [...]
ellers
> dækker garantien ikke. Og så har man vel ikke sparet noget

Du kan købe en lille pose med taster med de danske tegn på og en lille
pincet til at hive de gamle taster af. Jeg kan ikke huske hvad den koster
men det er i nærheden af 100 - 200 kr. Jeg havde et sæt med danske tegn til
min svenske bærbare men gad aldrig skifte dem ud. Mine fingre vidste jo godt
hvor der skulle trykkes og jeg har alligevel ikke øjne på fingrene, så der
var ingen grund at spilde tid på at fedte med en udskiftning.

Mvh Per

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 15:07

>Du kan købe en lille pose med taster med de danske tegn på og en lille
>pincet til at hive de gamle taster af. Jeg kan ikke huske hvad den koster
>men det er i nærheden af 100 - 200 kr. J

Du skriver som om, alle bærbare tastaturer er ens - langtfra! Du kan
ikke bruge tasterne fra en Dell på ex. Compaq osv.

Henning
hsb(at)image.dk