MS Windows
briani 27239
Skjule en NTFS partition i Win XP med dual~
Fra : Jens U

Dato : 30-10-02 16:15

Hvordan skjuler jeg en NTFS partition i Win XP med dual boot,
så mine børn ikke laver ravage i mine filer.

Min harddisk er delt og jeg har installeret XP på begge partitioner,
men mit C-drev(part.1) er synlig for dem,
omvendt gør det ikke noget at jeg kan se deres D-drev(part.2).

Boot.ini ligger jo på C-drevet, er jeg nød til at geninstallere,
så mine børn har C-drevet for at det er muligt at skjule min partition.

Køber jeg en ekstra harddisk bliver den vel også svær at skjule for dem.

Hilsen Jens
Som har pilfingrene børn.

..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-02 17:08

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
> Hvordan skjuler jeg en NTFS partition i Win XP med dual boot,
> så mine børn ikke laver ravage i mine filer.

Du sikrer at dine børn ikke har administrator-adgang til maskinen...

Du giver dem herefter adgang til det de må rode i og de kan end ikke
installere software på den...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 30-10-02 17:44

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Du sikrer at dine børn ikke har administrator-adgang til maskinen...
>
> Du giver dem herefter adgang til det de må rode i og de kan end ikke

Så skal det vel være XP pro.

I min XP home kan jeg gøre mapper private på d partition, men ikke på c
hvor XP er installeret, underligt

--
Mvh Edmund

Fra : Janner

Dato : 30-10-02 18:43

> I min XP home kan jeg gøre mapper private på d partition, men ikke på c
> hvor XP er installeret, underligt

Er dit C drev så ikke fat32 hvor dit D drev er NTFS ? , hvis ja derfor

Hygge

Janner

Fra : Edmund

Dato : 30-10-02 18:23

Janner wrote:

> Er dit C drev så ikke fat32 hvor dit D drev er NTFS ? , hvis ja
> derfor

Nej, de er begge ntfs.

Jeg har lige fundet ud af at det er fordi at jeg har valgt at dokumenter
skal være på D.

Jeg har højreklikket på Dokumenter ikonet på skrivebordet og valgt at
hele drev d skal være dokument mappen.

Man kan åbenbart kun gøre mapper private under det der er dokumener.

Jeg er logget på som bruger med administrator rettigheder

--
Mvh Edmund

Fra : Jens U

Dato : 30-10-02 21:37

Jesper G. Poulsen skrev ...
> "Jens U" wrote ...
>
> Du sikrer at dine børn ikke har administrator-adgang til maskinen...
>
> Du giver dem herefter adgang til det de må rode i og de kan end ikke
> installere software på den...

Problemet er at flere børnespil kræver administrator rettigheder
for at blive installeret og det var nu for at holde dem helt væk
fra min XP pro installation.

Hilsen Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-10-02 10:05

> Problemet er at flere børnespil kræver administrator rettigheder
> for at blive installeret og det var nu for at holde dem helt væk
> fra min XP pro installation.

Enten må du installere alt hvad der skal installeres eller også skal der 2
maskiner til...

Fra : Jens U

Dato : 31-10-02 21:41

Jesper G. Poulsen skrev ...
> "Jens U" wrote ...
>
> Enten må du installere alt hvad der skal installeres eller også skal der 2
> maskiner til...

Det kan godt være at jeg ikke er hurtig opfattende, men jeg forstår ikke
dit svar.
Jeg har installeret to helt ens versioner og mine børn må pille rode rave
lige så tosset i deres kopi også som administrator, bare de holder fingrene
fra min.

To maskiner er et spørgsmål om økonomi og den har jeg ikke lige på nuværende
tidspunkt.

Hilsen Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-11-02 08:57

> Jeg har installeret to helt ens versioner og mine børn må pille rode rave
> lige så tosset i deres kopi også som administrator, bare de holder
fingrene
> fra min.

Hvis du skal være sikker på at de ikke roder i din, så skal de enten ikke
have administratorrettigheder eller også skal deres "legeplads" være baseret
på Win98 eller ME...

> To maskiner er et spørgsmål om økonomi og den har jeg ikke lige på
nuværende
> tidspunkt.

Eller to skuffer, en med "legepladsen" og en med dit system...

Fra : Jens U

Dato : 04-11-02 13:40

Jesper G. Poulsen skrev ...
> Hvis du skal være sikker på at de ikke roder i din, så skal de enten ikke
> have administratorrettigheder eller også skal deres "legeplads" være
baseret
> på Win98 eller ME...

Det vil jeg prøve, men der er ikke nogle problemer med blandingsforholdet
for at kagen bliver god.

Det bliver s.. for farligt

Hilsen Jens

Fra : Edmund

Dato : 01-11-02 05:53

Jens U wrote:
> [...]
>
> Problemet er at flere børnespil kræver administrator rettigheder
> for at blive installeret og det var nu for at holde dem helt væk

Er det ikke nok at gøre alle mapperne på c private

--
Mvh Edmund