træls include problem
Fra : Mega Hawk

Dato : 30-10-02 14:55

Hm nu har jeg seriøst fået et problem.
Jeg har en gang før spurt om det og fik det her svar:
Hvad med at lave en fil der indsamler oplysninger om hvor filerne
ligger i biblioteker: f.eks:

fx. hedder din fil roden.php som ligger i roden
<?
$link = "/usr/local/www/dit-domæne/link/";
$script = "/usr/local/www/dit-domæne/undermappe/script/";
(Afhænger af dit webhotel, eller serveren, hvordan mapperne
ligger)
?>

Så kan du skrive i din include fil:
<?
include ("roden.php");
include ($link."design.php");
include ($script."design.php");
?>

men det vil den ik acceptere

Så har jeg prøvet med

<?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."inc/inc.php"); ?>

Det vil den heller ik men hvis jeg bruger den normale
<?php
include ("../inc/inc.php");
?>
og sådan med en mappe tilbage osv så vil den gerne, meeen det
giver mig dog nogle problemer nogle steder og så ville jeg høre
om det var mulighed for at få det problem løst på en eller anden
smart måde....?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-10-02 19:18

Mega Hawk wrote in <apooc8$nb7$1@sunsite.dk>:
> Så har jeg prøvet med
> <?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."inc/inc.php"); ?>
> Det vil den heller ik

Måske skal der en slash efer document_root?

Jeg plejer at angive includepath i en .htaccess-fil. Fx:

php_value include_path .:/hotel/eksempel.dk/includes

Når jeg så skal bruge en fil fra "includes" kan jeg bare skrive:
require('fil.php');

Dejligt simpelt, men stiller dog lidt større krav end en ren PHP-løsning.
(Kræver Apache webserver samt lidt rettigheder til .htaccess.)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)