PHPBB2 og MySQL
Fra : PA

Dato : 30-10-02 12:23

Jeg har installeret et forum (http://www.phpbb2-users.de/) på mit webhotel,
hvor jeg
har adgang til PHP og MySQL. Jeg er total grøn på området og behøver at
spark
i den rigtige retning for at komme igang.
Efter installationen af PHPBB2 spørger den om en database. Jeg går udfra den
skal oprettes i MySQL. Jeg har adgang til phpMyAdmin hvor databasen sikkert
skal oprettes ? Men hvordan og hvilken type aner jeg ikke. Nogen som kan
hjælpe,
eller guide mig i den rigtige retning?
--
PA

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-10-02 19:34

On Wed, 30 Oct 2002 12:22:46 +0100, PA wrote:

> [...]
> oprettes ? Men hvordan og hvilken type aner jeg ikke. Nogen som kan
> hjælpe,
> eller guide mig i den rigtige retning? --
Jeg vil næppe tro, at du har ret til at oprette flere databaser, så
du skal blot angive det navn, du har fået at vide, er navnet for din
database. Herudover skal du benytte det brugernavn og password, du
har fået udleveret, og bruger til at logge på phpMyAdmin med.
Herefter vil installationsprogrammet automatisk oprette de
nødvendige tabeller i databasen.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : PA

Dato : 31-10-02 07:56

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået udleveret, og bruger til at logge på phpMyAdmin med.
> Herefter vil installationsprogrammet automatisk oprette de

Ja det var rimeligt nemt. Jeg ved ikke hvorfor jeg altid prøver den svære
vej
Det kører nu. Takker.
--
PA

Fra : PA

Dato : 30-10-02 20:48

"PA" <box5000@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spark
> i den rigtige retning for at komme igang.

Har fået svar og det virker nu.
--
PA