Langsom bærbar
Fra : Tz

Dato : 30-10-02 10:32

Hejsa i hytten

Jeg har for et par måneder siden måtte investere i en bærbar, den har
disse specifikationer:

Notebook
P4 2.0Ghz 400 Mhz bus(northwood)
512 DDR PC2100
Sis650 (64 mb delte)
20 GB Harddisk (2 mb cache, 4200 omd.)

Jeg har fået at vide at en af de væsentligste grunde til at den køre så
langsomt i forhold til en alm. stationær, er at hastigheden på
harddisken er så lav. Det problem kan man så løse ved at købe et ekstern
kabinet og så kommer en alm. Harddisk i den. Så er problemet så bare at
jeg ikke kan finde nogle eksterne kabinetter til firewire, de eneste er
dem der køre på SCSI kabel, og det kan jeg jo ikke bruge til noget.
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et ekstern kabinet der kører
over firewire???
Hvis ikke er der så andre muligheder?

Er der mærkbar forskal fra 2 mb cache til 8 mb?

MVH Tz

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Johansson

Dato : 30-10-02 21:19

Har du overvejet at få sat en anden HD i?

Jan Johansson
Kasserer & Teknisk konsulent
EDUCARE Philippines

Fra : Rune Christiansen

Dato : 30-10-02 21:39

Jo men nu er det jo sådan at der vist ikke findes mærkbart hurtigere
harddiske i 2,5"

Fra : Uni Bull

Dato : 30-10-02 22:46

Rune Christiansen wrote:
> Jo men nu er det jo sådan at der vist ikke findes mærkbart hurtigere
> harddiske i 2,5"

Nå - det ved jeg nu ikke.

IBM Travelstar GNX- og GH-serie er 5400rpm diske med hhv 8 og 2MB cache.
--
Uni Bull
København K

Fra : Leony

Dato : 31-10-02 08:30

"Tz" <Tz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et ekstern kabinet der kører
> over firewire???

www.midt-data.dk
søg på ekstern.
www.edbpriser.dk
har nogle kabinetter med diske, men de er vist en tand dyrere end at samle
selv.

> Er der mærkbar forskal fra 2 mb cache til 8 mb?

Det skulle der efter sigende være.
Western Digital's 8 MB cache disk(e) skulle være rimeligt hurtige.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/