Samme link på alle sider?
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 30-10-02 08:11

Hej.
Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er ved at lave en site hvor
samme link skal være på alle sider.
Jeg har fået at vide at her kan PHP hjælpe?
Men hvordan gøres dette.
Jeg skal lige sige at jeg ikke har prøvet at skrive sider i PHP
endnu.

Venligst Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-10-02 10:53

Bengt Wendt Sørensen wrote in <apo0mj$bhu$1@sunsite.dk>:
> Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er ved at lave en site hvor
> samme link skal være på alle sider.

Du får lige et eksempel.

header.html:

<head>
<title>Test</title>
</head>
<h1>Velkommen til min hjemmeside</h1>

footer.html:

index.php:

<?php
include('header.html');
?>
<?php
include('footer.html');
?>

minkat.php:
<?php
include('header.html');
?>
<?php
include('footer.html');
?>

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 30-10-02 12:23

Niels Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du får lige et eksempel.

> [...]
Fantastisk det virker, men er det så muligt også at få de efekter
med, man kan lave på sine link? ( farveskift osv osv ), dette laves
jo typist i CSS,

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-10-02 19:06

Bengt Wendt Sørensen wrote in <apofe8$bj1$1@sunsite.dk>:

> Fantastisk det virker, men er det så muligt også at få de efekter
> med, man kan lave på sine link? ( farveskift osv osv ), dette laves
> jo typist i CSS,

Ja, selvfølgelig. Du indsætter bare dit stylesheet (eller link til det) i
head-sektionen som du plejer.
Eller måske style-parametre direkte på a-tagget.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 30-10-02 12:32

On Wed, 30 Oct 2002 07:11:15 +0000 (UTC), Bengt Wendt Sørensen
<bengt@wendt-net.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har fået at vide at her kan PHP hjælpe?
>Men hvordan gøres dette.
>Jeg skal lige sige at jeg ikke har prøvet at skrive sider i PHP

Har du undersøgt om det sted dine websider ligger på, kan køre PHP?

Hvis de kan, så kan du prøve at sætte følgende ind på en af dine sider

<?
require("sidemedlinket.php");
?>

Så skal du selvfølgelig have en side der hedder "sidemedlinket.php".

<? og ?> gør at du går ind i fortolknings-"mode", og alt indenfor de
tegn (tags) er PHP kode.

require er så en funktion som tager den side der skal hentes ind som
parameter.