Hvem kender Henrik Lemvig(h)
Fra : Charlotte Kjeldsen

Dato : 29-10-02 23:41

Hej NG

Jeg søger oplysninger om Henrik Lemvig(h), sognepræst i Ulstrup og
Gunderstrup, og om hans efterkommere ?

Han havde en broder der var, Hans Jørgen Lemvigh, døbt 18 sep 1718, Kbh.,
præst i Hemmet og Sønder Vium ( Jylland )

C.Kjeldsen

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 29-10-02 23:41

Charlotte Kjeldsen wrote:

> [...]
>
> Han havde en broder der var, Hans Jørgen Lemvigh, døbt 18 sep 1718, Kbh.,
> præst i Hemmet og Sønder Vium ( Jylland )

Hans Jørgen L. var øjensynlig opkaldt efter sin morfar bankkommisær H.J.
Soelberg (1680-1753) g.m. Edele Cathrine Sørensdatter. Deres datter Anna
Cathrine S. (1715-57) havde med provst i København (Garnisionskirken) Søren
Lemvigh mindst 5 børn, bl.a. Hans Jørgen. Men Henrik kendte jeg faktisk ikke.
Se

http://www.brondsted.dk/brondsted/forslaegt.html (nr 46-47) samt

http://www.brondsted.dk/brondsted/efterslaegt.html (tavle 8)

mvh tom brøndsted

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 30-10-02 00:18

Jeg var lidt for hurtig. Årstallene stemmer ikke.

Fra : LisBJensen

Dato : 29-10-02 23:52

"Charlotte Kjeldsen" skrev d. 29-10-02 23:41 dette indlæg :
> [...]
> præst i Hemmet og Sønder Vium ( Jylland )
>
> C.Kjeldsen
>
> Prøv at kigge i de præstebøger der findes f.x. på biblioteket eller
det likalhistoriske arkiv.
derudover fandt jeg en del Lemvig'er på familysearch, men de var alle
født senere end det du angiver.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : dannebrog

Dato : 30-10-02 07:18

Der findes en ca. 120år gammel udgivet stamtavle over slægten Lemvig - deri
kan du sikkert finde Henrik Lemvig m.fl.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk2
fjern to-tallet

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 30-10-02 17:31

Hej Cahrlotte

Ham kender jeg da godt.

Han hedder faktisk Herik Caspersen Lemvig, og var sognepræst i Ulstrup og
Gunnested sogne 1754-1793.
Han var født i København den 17 sep. 1720, og døbt i Helliggest Kirke 19
sep. 1720.
Forældre Carsper Jørgensen Lemvig, Skoleholder i Badstuestrædet og hustru
Mette Sofie Christiansdatter Lemvig, deres søn døbt og kaldet af Mag. Folker
Danekel, Hendrich.

Jeg har en del om den familie, og han havde rigtig nok en bror som hed Hans
Jørgen Lemvigh, døbt 18 sep 1718, Kbh.
Hvis du vil maile din privat adresse til mig, kan jeg sende mine fotokopier
til dig.

Med venlig hilsen
Carsten Pedersen

Fra : Göran Wennerström

Dato : 30-10-02 19:29

"Carsten Pedersen" <cp-heinsberg@foni.net> skrev:

> [...]
Hans
> Jørgen Lemvigh, døbt 18 sep 1718, Kbh.
> Hvis du vil maile din privat adresse til mig, kan jeg sende mine

Hej, du skulle ikke tilfældevis have en Anders Knudsøn Lemvig(død 28. apr
1742 som 84 årig på Færøerne), immatr. 1679 fra Kjøbenhavns skole som
Andreas Canuti Lymvicensis i dine fotokopier?

Venlig hilsen Göran