problem med netværksprint
Fra : Kim Eichen

Dato : 29-10-02 21:51

Hej Gruppe
Jeg har en Brother 1270N netværksprinter, som volder mig problemer. Mit
netværk består af følgende enheder:
En 8 ports switched hub
Cisco soho 77 router på 192.168.0.1
En server på 192.168.0.2 der har domænet kimeichen
min maskine på 192.168.0.3, logger ikke på domænet
kæresten maskine på 192.168.0.4, logger på kimeichen
et trådløst accesspoint på 192.168.0.20
Min lillebrors maskine 192.168.0.21 via trådløst netkort

Problemet er at vi ofte mister kontakten til printeren og kun kan løse
problemet ved at genstarte printeren. Dvs i et tilfælde er problemet blevet
løst ved at genstarte kærestens maskine (det var også den maskine, der
skulle udskrive et dokument). Hvis jeg fjerner hendes maskine fra netværket
i en periode mister jeg ikke kontakten til printeren. Om det samme gør sig
gældende hvis jeg fjerner min maskine fra netværket i en periode er ikke
testet.

Har I nogen forslag til hvordan problemet kan løses ?

Mvh Kim Eichen
P.s. undskyld at indlægget blev så langt.