PC 300PL - Pentium III 550MHz (mangler del~
Fra : Kasper B.

Dato : 29-10-02 21:24

Hejsa..
Jeg har lige været så heldig at finde en PC 300PL - Pentium III 550MHz
(IBM), på vores lokale genbrugscentral..
Så vidt jeg kan se er der onboard CPU(tror jeg. der er nemlig ikke nogen
form for cpu slot).. Jeg har prøvet at sætte den til men kan ikke få den til
at køre... Mit spørgsmål går på at der er et ledigt slot til noget som
ligner RAM, men er ikke et normalt ram....

Er der nogen som ved noget om denne IBM maskine, og hvorfor jeg ikke kan få
gang i den...?

Mvh. Kasper Birk Rasmussen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 29-10-02 22:07

"Kasper B." <mail@kbirk.dk> wrote in message

> [...]
> ikke få den til at køre... Mit spørgsmål går på at der er et ledigt
> slot til noget som ligner RAM, men er ikke et normalt ram....

Hmmm... Kan det være et kort til en slot1 provessor? Der ligner soklen
f.eks. et PCI-slot...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Kasper B.

Dato : 29-10-02 22:12

> Hmmm... Kan det være et kort til en slot1 provessor? Der ligner soklen
> f.eks. et PCI-slot...!
>
> --
> /H3nrik V!

Jeg ved ikke rigtigt.. det kan godt være men jeg regnede med at chippen med
køleblok på bundkortet var CPU'en.. Er jeg galt på den.. ?

Fra : Peter Pan

Dato : 29-10-02 23:38

> Jeg ved ikke rigtigt.. det kan godt være men jeg regnede med at chippen
med
> køleblok på bundkortet var CPU'en.. Er jeg galt på den.. ?

Ja, det er chipsættet, der styrer det meste på bundkortet.
Der skal være ram og cpu i den før den begynder at vise noget på skærmen.
IBM har ikke indbygget CPU'en i bundkortet siden deres 486 SLC processorer.
(med undtagelse af deres bærbare thinkpads)

Hvilken model er det? (type nummeret, i form af xxxx-xxx) - Står på fronten
sammen med serienummeret.

Mvh
Anders

Fra : Kasper B.

Dato : 30-10-02 01:09

> [...]
> (med undtagelse af deres bærbare thinkpads)
>
> Hvilken model er det? (type nummeret, i form af xxxx-xxx) - Står på

det hedder 6862-v40

men det er mig der har taget fejl tror jeg.. der er nok CPU kortet der
mangler...