Binding af øreringe
Fra : Espersen

Dato : 29-10-02 20:45

Er der nogle her i denne NG, der kan hjælpe mig med, hvad jeg skal/kan binde
øreringe på,og hvor det evt kan købes, så er der mange børn i min
fritidsordning der vil bliver glade.Evt en side med gode tips og råd.

Fra : Benny Fly

Dato : 29-10-02 20:45

Hejsa Espersen

Fredensborg Indkøbscentral forhandler smådele til smykkefremstilling, bl.a.
en lille pind med øje på, der bl.a. bruges til smykker i fimo ler. Den kan
sagtens sidde i fluestikken, men er lidt kort. Du kan evt bruge alm.
fiskekroge, hvor du klipper spidsen af.

Der er blevet brugt laksefluemønstre til øreringe, men skal du lave det med
børn i sfo-alderen, skal du nok vælge noget nemmere, f.eks dunede fjer.

Espersen <dich@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dbee57d$0$34820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-10-02 01:52

"Espersen" <dich@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> øreringe på,og hvor det evt kan købes, så er der mange børn i min
> fritidsordning der vil bliver glade.Evt en side med gode tips og råd.

Hej Espersen.

Jeg har selv bundet nogle pæne ørenringe til en veninde af familien.

Jeg gjorde følgende:

Fandt en passende krogstørrelse, klemte modhagen ind, og sleb spidsen af
krogen ned til den passede til hullet i en grønlænderperle i matchende farve
til krogen, som jeg så limede på med superlim. Og så gik jeg ellers i gang
med at binde. (Perlen kan evt. limes på efter at du har bundet fluen - det
gør bindingen lidt nemmere.)

Hængere til krogene - ørestikkere eller øre"klemme" - kan købes hos
Fredensborg Indkøbscentral - prøv evt. en lokal sy-eller hobbybutik hvis du
ikke bor lige i nærheden af Fredensborg Indkøbscentral - jeg mener osse at
Salmon Fly på Bellahøj i København har ørenringe til at binde på - de har
ihvertfald sådan nogle brochelignende ting til laksefluer, som man så kan
bruge på sit jakkerevers - det kan se ret flot ud med en spraglet lakseflue
på en mørk jakke, og det gør det jo kun mere underholdende hvis man selv har
bundet fluen.

Håber at det kan bruges.

MvH

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 30-10-02 08:28

Husk at til den del der kommer igennem øret, og rører ved øret skal du kun
bruge ting der er 100 % nikkelfri. Dvs beregnet til smykker eller til
kirurgi. Fiskekroge og tilfældig fjederstål duer ikke.

Erik Breum Petersen