hdd temp.
Fra : Peter

Dato : 29-10-02 19:12

findes der et program hvormed man kan måle temperaturen på sin harddisk?

Fra : Madsen

Dato : 29-10-02 22:05

Peter skrev:

> findes der et program hvormed man kan måle temperaturen på sin
> harddisk?

Hvis du kigger i gruppen <news:dk.edb.hardware.drev> så vil du
finde mange tråde som omhandler emnet.

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 30-10-02 00:10

http://www.private.peterlink.ru/tochinov/

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 30-10-02 19:21

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.private.peterlink.ru/tochinov/

Tak for linket!!!
Hmm er 58grader meget for en Maxtor 7200 40gb 6L040J2?

Hygge

Fra : Peter

Dato : 30-10-02 21:33

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> "LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for linket!!!
> Hmm er 58grader meget for en Maxtor 7200 40gb 6L040J2?

Min Seagate Barracuda IV 40 Gb ligger på 30-35 grader...

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 30-10-02 22:51

> Tak for linket!!!
> Hmm er 58grader meget for en Maxtor 7200 40gb 6L040J2?

Den pågældende HD er specificeret til et temperaturmåde mellem 5 og 55°C, så
58°C er klart for meget.
Jeg vil sige op to 40-45°C er acceptabelt, for tilfredsstillende
datasikkerhed og levetid.

mvh
Flemming

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-10-02 22:53

Søren Christensen (4200) wrote:

> Hmm er 58grader meget for en Maxtor 7200 40gb 6L040J2?

Om en måned eller to kan vi spørge; var du meget glad for den..?

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 31-10-02 17:43

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Om en måned eller to kan vi spørge; var du meget glad for den..?

Ok så må jeg hellere få gjort noget ved problemet. Jeg har været oppe på
65grader!! Og jeg har haft den i snart 3 måneder nu og den har højst
sandsynlig altid kørt ved den temp!!

Hygge og tak for hjælpen.... En som iøvrigt har føsdag idag )

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-11-02 13:47

> [...]
> >

> Ok så må jeg hellere få gjort noget ved problemet. Jeg har været oppe på
> 65grader!! Og jeg har haft den i snart 3 måneder nu og den har højst

Så har jeg fået sænket Temp til maks 50grader og 35grader for min anden
hd...
Håber de holder lidt længere nu...

Hygge