ASP Problem
Fra : AHR

Dato : 29-10-02 18:40

Hej,

Jeg kan ikke lige gennemskue denne kode jeg har fået. Er der nogen der kan
fortælle mig hvorfor jeg får en fejl når jeg kører asp filen? Databasen er
sat ok op men fejlen opstår i koden hvor der står
"connection.Open("nymsp")."

Jeg tror det er der "i stedet for nymsp" man skal indtaste sig db placering
eller?

Tak
<% @LANGUAGE = JavaScript %>

<%
connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
sql_kald = "SELECT mnr, fornavn,efternavn FROM medarb ";
%>

<Html>
<Body>
<thead>
<th>Mnr</th>
<th>Fornavn</th>
<th>Efternavn</th>
</thead>
<tbody>
<%

connection.Open("nymsp");
res=connection.execute(sql_kald);

while (!res.EOF)
{
nr = res("Mnr");
fnavn = res("fornavn");
enavn = res("efternavn");
%>
<%
res.MoveNext();
}
%>

</Body>
</Html>

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 29-10-02 20:35

Følgende kloge ord er nedfældet af AHR:

> [...]
> der kan fortælle mig hvorfor jeg får en fejl når jeg kører asp filen?
> Databasen er sat ok op men fejlen opstår i koden hvor der står

Og hvilken fejl får du så?

Kasper K
Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Fra : AHR

Dato : 29-10-02 22:16

øhh, jeg sendte noget kode!

Jeg forsøger at sætte noget data ned i en db. Koden er taget fra en anden.
Mit spørgsmål er ved i hvad der skal "nymsp"? Er det navnet på databasen?

------------------------------------
connection = server.createobject("ADODB.Connection");
connection.open("nymsp")
------------------------------------

Tak

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-02 22:22

AHR wrote :

> [...]
> databasen?
>
> ------------------------------------
> connection = server.createobject("ADODB.Connection");

"nymsp" er typisk navnet på en DSN, der er opsat på din webserver.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mikael Bagger

Dato : 30-10-02 01:45

"AHR" <spamahr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> "connection.Open("nymsp")."
>
> Jeg tror det er der "i stedet for nymsp" man skal indtaste sig db

Ja, eller en connection-string, hvis du ikke vil bruge DSN
Således:
<%
connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
MdbFilePath = Server.MapPath("<sti til Access-db her>");
connection.Open("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ="+MdbFilePath+";");
%>

Jeg skriver normalt ASP i VBScript, så jeg rettede lige hurtigt koden til,
så den skulle virke i JavaScript.. Har ikke testet dog