digital out på live player 5,1
Fra : Thomas Larsen

Dato : 29-10-02 18:37

hej ng

jeg vil gerne have lyden fra mit lydkort ind i min stuefors.
og jeg ved at der er en digital out på mit live pl. 5,1, men er det et mini
jack der skal der i ?,
jeg tror selv at det er et coaxial kabel med mini jack i den ene ende, og et
phono i den anden men jeg vil gerne høre jeres forslag.

thomas

Fra : René Jensen

Dato : 29-10-02 19:07

Thomas Larsen wrote:
> jeg tror selv at det er et coaxial kabel med mini jack i den ene ende, og et
> phono i den anden men jeg vil gerne høre jeres forslag.

Det har du formentligt ret i. Stik til rene optiske in/out er normalt
dækket af en lille plastic prop, som skal beskytte stikket imod støv,
når man ikke benytter det.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Thomas Larsen

Dato : 29-10-02 19:06

"René Jensen" <return2sender@notvalidemail.com> skrev i en meddelelse

> Det har du formentligt ret i. Stik til rene optiske in/out er normalt
> dækket af en lille plastic prop, som skal beskytte stikket imod støv,
> når man ikke benytter det.

men er det så et stereo minijack og et mono phono eller hvad?

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 29-10-02 20:11

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "René Jensen" <return2sender@notvalidemail.com> skrev i en meddelelse
> og et

> men er det så et stereo minijack og et mono phono eller hvad?

Du kan ikke bruge Digital out medmindre du har en decoder i din forstærker
og det er der somregel i forstærkere med Dolby digital og Dts.
En alm stueforstærker kan ikke bruge den udgang til noget. Digítal out er
altid endten optisk eller via coxial som benytter et stik magen til dem der
sidder på alm stueforstærkere men det betyder langt fra du kan bruge det til
noget.

Mvh Søren

Fra : Thomas Larsen

Dato : 29-10-02 21:44

jeg har jo selvfølgelig en surroundforst. og der er dts mm.
det er derfor jeg gerne vil have ac3 ud fra mit lydkort, for det er trods
alt bedre end alm. stereo, og jeg er bare i tvivl om hvilke stik/kabel der
skal bruges.
mvh thomas

Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 30-10-02 10:58

Thomas Larsen wrote:

> [...]
> alt bedre end alm. stereo, og jeg er bare i tvivl om hvilke stik/kabel der

Jeg har haft samme problem og spurgte i en newsgroup.
Håber, du kan bruge det til noget...

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=e84fd0a32a2582b1&seekm=aefl31%247vb%241%40newsreader.mailgate.org#link14>

- rick...

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 30-10-02 19:18

"Henrik Sass Krag" <u020171@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis der er coax udgang på kortet og det samme på din forstærker kan du til
nød bruge et alm phonokabel. Men det må ikke blive for langt. Men køb
hellere et rigtigt coax kabel. Det koster ikke så dyrt. Slet ikke til
sammenligning med et optisk kabel. De koster tit 150 til 200,- for en meter.
Om kvaliteten er bedre med optisk? ja.... De er jo begge digitale så jeg kan
ikke sige om den ene er bedre frem for den anden....

Hygge

Fra : Thomas Larsen

Dato : 01-11-02 19:17

> [...]
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=e84fd0a32
a2582b1&seekm=aefl31%247vb%241%40newsreader.mailgate.org#link14>

jeg har lige bestilt et kabel, men jeg har læst at mit sb 5,1 ikke
understøtter ac3, men kan det virkelig passe?

mvh Thomas

Fra : rick

Dato : 07-11-02 13:29

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3dc2c62b$0$5782$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

> jeg har lige bestilt et kabel, men jeg har læst at mit sb 5,1 ikke
> understøtter ac3, men kan det virkelig passe?
>
> mvh Thomas

Uden at vide det med sikkerhed ville jeg mene, at det lyder usandsynligt.

- rick...