HP PSC 950 installationsproblemer i XP ??
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 29-10-02 18:35

Hej NG

Jeg har lige fået en HP PSC 950 printer/scanner/kopi/fax maskine og det vil
ikke lykkedes mig at installere den downloadede driver fra HP's website.

Der er tilsyneladende masser af problemer med installationen af denne
"printer" da der findes et hav af fejlmuligheder i installationsprocessen.

Mit problem er at jeg godt nok får installeret den første del af driveren,
men så snart jeg tilslutter printeren (det skal iflg. HP først gøres efter
at man har installeret den første del af softwaren), synes Windows XP at der
er tale om en PSC 750 istedet for min PSC 950 og installere fluks XP's egne
drivere (som ikke giver fuld udbytte af printeren)

Hvis det skulle gå efter bogen, skulle der efter endt første del af
installationen og efterfølgende tilslutning af printeren - automatisk starte
anden del af installationsprocessen´, hvor der så skulle kommer til noget de
kalder - fax wizard.

Jeg har prøvet de løsninger der er nævnt på HP website.
Slettet DOT4 porten og andre USB porte - fjernet printerne - afinstalleret
printersoftware - genstartet computeren - kørt HP clean up program. og igen
forsøgt at installere softwaren, men det er endnu ikke lykkedes mig.

Håber nogen har erfaringer fra lignende problem - og kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Nicki

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-10-02 18:20

On Tue, 29 Oct 2002 18:34:48 +0100, "Nicki Gehlen" <gehlen@xmail.dk>
wrote:

> [...]
>"printer" da der findes et hav af fejlmuligheder i installationsprocessen.

>Håber nogen har erfaringer fra lignende problem - og kan hjælpe mig.

Lyder mystisk.

Da jeg installerede XP gad jeg ikke installere printerdrivere men XP
havde drivere der kunne bruges til at printe og skanne.

Senere downloade jeg drivere fra HP (A1402_23_enu_xp-Aug2.exe) som jeg
installerede, bare_sådan_lige og nu kan den alt det den kunne under
Win2000 incl. fax og kortlæser.

--
Jens

Gimme back my face! You're getting it ugly.

Fra : Nicki Gehlen

Dato : 31-10-02 10:39

Jeg har nu tjekket yderligere op på det. Og det viser sig at der
tilsyneladende er tale om en firmware fejl i printeren.

De gik op for mig da jeg udskrev et FOTOINDEX hvor den i øverste højre
hjørne skrev at det var en PSC 750 og ikke en PSC 950.

Naturligvis går den fejl igen ved identifikationen overfor XP der så
naturligvis installere den forkerte software.

Jeg har kontakte HP som var yderst venlige og straks sendte mig en ny
printer.

/Nicki -

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-10-02 19:02

On Thu, 31 Oct 2002 10:39:04 +0100, "Nicki Gehlen" <gehlen@xmail.dk>
wrote:

> [...]
>tilsyneladende er tale om en firmware fejl i printeren.

>Jeg har kontakte HP som var yderst venlige og straks sendte mig en ny

Jamen så skulle det jo bare køre. Herligt!

--
Jens

Check any two: [] good [] quick [] cheap