Pas på en falsk virus alarm
Fra : Jakob Jensen

Dato : 29-10-02 16:44

Der kører i øjeblikket falske virus alamer rundt. Mailen som har
titlen VIRUS !!!!!! hjælper dig ikke af med en virus, men sletter en
vigtig fil i dit system. Mailen er en såkaldt HOAX.

Læs mere om den her:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

Venlig hilsen
Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 17:01

"Jakob Jensen" <webmaster@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> Der kører i øjeblikket falske virus alamer rundt. Mailen som har
> titlen VIRUS !!!!!! hjælper dig ikke af med en virus, men sletter en
> vigtig fil i dit system. Mailen er en såkaldt HOAX.

Eller med andre ord en "gør det selv-virus"

Jeg fik en sms i går med en "afghansk mobilvirus" Den gik ud på at den pænt
bad om at man selv smed sin telefon på gulvet *G*

Hilsen
Lisbeth
--
Dette er en signatur virus. Sæt den i din .sig og hjælp den med at sprede
sig.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 29-10-02 17:10

On Tue, 29 Oct 2002 17:00:44 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg fik en sms i går med en "afghansk mobilvirus" Den gik ud på at den pænt
>bad om at man selv smed sin telefon på gulvet *G*

Det er da humor *GG* Det er en HOAX ikke!

Venlig hilsen
Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-10-02 23:06

> Det er da humor *GG* Det er en HOAX ikke!

Nej absolut ikke. Jeg beklager hvis mit indlæg kunne opfattes sådan. Hoaxes
gør tit mere skade end rigtige virusser, om ikke på anden måde så fordi de
spreder sig næsten som orme ved at alle mennesker strax sender dem videre
til alle de kender.

Personligt tjekker jeg altid Virus112 og lignende steder når jeg får en
virusadvarsel. Hvis der ikke står noget om den dér,så er det sq nok fup

Hilsen
Lisbeth

Fra : H.O.T

Dato : 29-10-02 17:17

> Eller med andre ord en "gør det selv-virus"
>
> Jeg fik en sms i går med en "afghansk mobilvirus" Den gik ud på at den
pænt
> bad om at man selv smed sin telefon på gulvet *G*

Kan man få en copy af den??????

Henrik

Fra : Jakob Jensen

Dato : 29-10-02 17:41

On Tue, 29 Oct 2002 17:16:39 +0100, "H.O.T" <h.rasmussen@telia.com>
wrote:

>pænt
>>

>Kan man få en copy af den??????
>
>Henrik

Hvilket styresystem bruger du? Windows 98, 98 second edition, 2000,
XP, NT eller en anden verison?

Så er jeg sikker på, at nogen gerne vil sende filen til dig. Jeg ved
ikke om min fil, kan bruge på andre systemer end Windows XP Prof UK,
så indtil nogen kan sige fil kan bruge på f.eks. Windows 98 første
udgave, så må vi lige forsøge at finde en med samme styresystem.

Venlig hilsen
Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-10-02 17:28

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...
> Jeg fik en sms i går med en "afghansk mobilvirus" Den gik ud på at den
pænt
> bad om at man selv smed sin telefon på gulvet *G*

He he - lyder lidt som denne "Amish virus", som jeg har fået for laaaang tid
siden og gemt, fordi den bare var for god til at blive slettet:

"Hello There,
You have just received the "Amish Virus."

As we don't have any programming experience, this virus works on the honor
system.
Please delete all the files from your hard drive and
manually forward this virus to everyone on your mailing list.

Thanks for your cooperation."

Mvh. Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-10-02 00:36

In article <apmcus$q9t$1@news.cybercity.dk>, Camilla Scharff
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
> Please delete all the files from your hard drive and
> manually forward this virus to everyone on your mailing list.

Jeg fik på et tidspunkt en taliban-virus. Indholdet var noget i retning
af "Vi er en meget fattig terror-organisation, der ikke har midler til
at udvikle en virus, så dette er en gør-det-selv-virus. Vær venlig at
formattér din harddisk" osv. Den var også lidt skæg, men jeg har vist
desværre ikke fået den med over på min nye computer, så jeg kan ikke
gengive den nøjagtigt

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 30-10-02 22:48

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> formattér din harddisk" osv. Den var også lidt skæg, men jeg har vist
> desværre ikke fået den med over på min nye computer, så jeg kan ikke

Er det den her? Den faldt jeg lige over på en vits-side

DEAR RECEIVER,

You have just received a Taliban virus. Since we are not so technologically
advanced in Afghanistan, this is a MANUAL virus.

Please delete all the files on your hard disk yourself and send this mail to
everyone you know.

Thank you very much for helping me.

Abdullah

Taliban hacker

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-10-02 00:45

In article <appjpe$igm$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
> advanced in Afghanistan, this is a MANUAL virus.
>
> Please delete all the files on your hard disk yourself and send this mail to

Ja, det tror jeg
Det er i øvrigt den første virus jeg personligt har set, der kan lægge
en Mac ned
Hm - jeg formoder man skal sende mail'ene _før_ man sletter
harddisken...