[Solaris 8] HP 4500 printer
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-02 12:45

Hej

Jeg har en Solaris 8, som driller mig når jeg vil udskrive til en HP
4500 printer.

I /etc/lp/printers/<minprinter>/configuration har jeg:

Banner: off
Content types: simple
Device: /dev/null
Interface: /usr/lib/lp/model/netstandard
Printer type: PS
Modules:

Når jeg forsøger at udskrive får jeg:

$ lpr enfil.ps
UX:lp: ERROR: Can't receive message from the LP print service.
TO FIX: The LP print service apparently has been
stopped. Get help from your system
administrator.

.... den der system administrator er mig

Og i /var/lp/logs/lpsched skriver den:

10/29 12:37:03: Memory allocation failed!

Hvorefter lp stopper helt.

Sætter jeg Banner til on udskriver den fint det meste af
tiden. Bortset fra at der kommer sådan en side ud med brugernavn og
dato før hver udskrift. Det er den jeg gerne vil slå fra.

Samtidig er der også nogle af mine brugere der brokker sig over at den
nogle gange skriver noget "binært" halløj ud når man sender den en
PostScript fil. Nogle der har gode idéer til hvad jeg skal prøve at
ændre på?

--
Jacob - www.bunk.cc
Flee at once, all is discovered.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-11-02 15:35

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jeg har en Solaris 8, som driller mig når jeg vil udskrive til en HP
> 4500 printer.

Nåh, så fik jeg løst problemet. Jeg hentede noget JetDirect software
fra HP's hjemmeside (jeg har glemt linket, men det kan finde med
Google), og konfigurerede printeren vha. det, det løste problemet.

Det lå oven i købet i en fin Solaris pkg-pakke, så det var relativt
let at gå til.

--
Jacob - www.bunk.cc
When you don't know what you are doing, do it neatly.