Lyder dette som et bundkort problem?
Fra : Jes Hansen

Dato : 29-10-02 11:11

Min computer fryser sommetider helt. Jeg har prøvet at finde ud af om det er
et software problem, men det tror jeg ikke det er. Den kan kan finde på at
fryse når man kører alle mulige programmer, fx. div. spil eller Outlook
Express.

Jeg startede med at pille alle mine RAM-blokke ud og sætte en ny i. Det
hjalp ikke. Så pillede jeg skærmkortet ud og satte en ny i. Det hjalp heller
ikke. Så fdisk'ede jeg min harddisk og lagde Windows XP Pro ind (kørte med
Win2k før). Det hjalp heller ikke. Nu går jeg med bange anelser om at det så
måske er bundkortet der er noget i vejen med, men lyder det plausibelt?

-----
Med venlig hilsen
Jes Hansen

Fra : o&u

Dato : 29-10-02 11:18

On Tue, 29 Oct 2002 11:11:28 +0100, "Jes Hansen"
<f7bc1oqq02@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>måske er bundkortet der er noget i vejen med, men lyder det plausibelt?

Har du ikke et hardware monitor program, som fulgte med bundkortet ?

Det kan fortælle om cpu'ens temperatur.

Er det en svag strømforsyning ? 300 eller 400 Watt ?

Ellers må du fortælle noget mere: cpu, bundkort, grafikkort, m.m.
Bruger du et usb modem ?
Usb mus ?

Hvilket lydkort ?
Netkort ?

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 29-10-02 12:50

"Jes Hansen" <f7bc1oqq02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fryse når man kører alle mulige programmer, fx. div. spil eller Outlook

Hvis den fryser i spil skyldes det ofte grafikkortdriveren. Dette er især et
problem med Detonatordriveren, den er ikke lige god i alle versioner.
Bruger du drivere der ikke er certificeret til XP?
Hvilken strømforsyning har du (model/antal Watt)?
Har du været inde i enhedshåndteringen og se at alt virker?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : postman

Dato : 29-10-02 15:24

"Jes Hansen" <f7bc1oqq02@sneakemail.com> wrote in message
> ikke. Så fdisk'ede jeg min harddisk og lagde Windows XP Pro ind (kørte med

har du kigget om ikke den skriver i eventvieweren hvad der fejler.

højreklik på denne computer
vælg administrer/manage
vælg logbog/Event viewer

Kig i logs om den ikke skriver noget der.

Hilsen Bo

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-02 15:36

Det er et varmeproblem.

Pil kabinettet af, og sæt en vantilator til at blæse ind i den nøgne
maskine. Prøv så at få den til at gå ned. Hvis den bliver stabil af det, så
find den blæser der er istykker, og skift den.

--Michael