Hvad er der i vejen med dette javascript?
Fra : Groggy

Dato : 14-12-00 04:03

Når jeg indsætter dette script kommer der denne fejlmeddelelse: syntax
error. Line 2. Char 1.

Scriptet ser sådan ud:

<script language="JavaScript">
<!-- Hide from old browsers --
function surfto(form) {
var linkindex=form.Url.selectedIndex
top.location=form.Url.options[linkindex].value;
}
//-->
</script>
<form NAME="linkform">
<SELECT NAME="Url" OnChange="surfto(this.form)">
<OPTION VALUE="webadresse ..." SELECTED>-VÆLG HVOR DU VIL HEN-
<OPTION VALUE="forside.htm">Forside
<OPTION VALUE="lidtommig.htm">Lidt om mig
<OPTION VALUE="webcam.htm">Webcam
<OPTION VALUE="linkz.htm">Linkz
<OPTION VALUE="comp.htm">Min comp
<OPTION VALUE="SMS.htm">SMS
</SELECT>
<!--<INPUT TYPE="Button" VALUE="Afsted" OnClick="surfto(this.form)">-->

Jeg bruger internet explorer 5.5.
Det skal siges er jeg er absolut newbie og ikke har lavet scriptet selv.

/Groggy

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 04:56

Fra : Groggy

Dato : 14-12-00 04:56

Det hjalp ikke, men jeg er heller ikke sikker på at jeg skriver den rigtige
kode for at sætte det ind på siden:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC"menu.js">
</SCRIPT>

som sagt er jeg topmålet af en newbie... *gg*

Med venlig hilsen

Groggy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-12-00 05:10

"Groggy" <Groggy@worldonline.dk> wrote
> [...]
rigtige
> kode for at sætte det ind på siden:
>
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC"menu.js">

Hvis du har koden i en ekstern js fil skal du iikke have scripttags i
dinjsfil

Desuden burde du nok skrive:
linkform.Url.selectedIndex
istedet for
form.Url.selectedIndex

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-00 06:00

Thu, 14 Dec 2000 04:56:08 +0100, skrev "Groggy"
<Groggy@worldonline.dk>:

>Det hjalp ikke, men jeg er heller ikke sikker på at jeg skriver den rigtige
>kode for at sætte det ind på siden:
>
><SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC"menu.js">
></SCRIPT>

Scriptet fejler ikke noget, der hvor det går galt er når du placerer
det i en ekstern scriptfil.

Jeg er ikke så skrap til Javascript, så jeg kan se, hvad du skal rette
der, ovennævnte link er godt nok.

Hvorfor placere du det i ekstern fil, er det fordi det skal være på
flere sider?

Jeg må indrømme, at jeg ville komme det på hvert side så fungerer det
uden problemer.

<HTML>
<head>
[...]
</head>
[...]
</HTML>

Men det kan være, at der en anden, der kan fortælle, hvordan du kan
bruge det med en ekstern *.js-fil.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 10.12.2000

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-00 14:38

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Hvorfor placere du det i ekstern fil, er det fordi det skal være på
> flere sider?

Der er normalt ingen problemer i at lægge det i en ekstern fil. Så skal det
jo kun indlæses én gang.

Jeg kan se at der mangler et = efter SRC. Det kan være problemet.

Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-00 17:16

Thu, 14 Dec 2000 14:38:17 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>Jeg kan se at der mangler et = efter SRC. Det kan være problemet.

Øjnene er det første man bliver blind på (og især på det tidspunkt).

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Kim Frank Jørgensen

Dato : 12-12-01 20:33

hvis man bruger denne måde, er der så mulighed for det valgte kan komme frem i
andre frames end hvor menuen er placeret ?
Har rodet med det i to afterner nu uden held.

Tak

> <HTML>
> <head>
> <script language="JavaScript">
> <!-- Hide from old browsers --
&gt; function surfto(form) {
&gt; var linkindex=form.Url.selectedIndex
&gt; top.location=form.Url.options[linkindex].value;
&gt; }
&gt; //-->
> [...]
> HEN-
> <OPTION VALUE="forside.htm">Forside
> <OPTION VALUE="lidtommig.htm">Lidt om mig
&gt; OnClick="surfto(this.form)">-->
> </HTML>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-12-00 05:11

Groggy" <Groggy@worldonline.dk> wrote
> <SELECT NAME="Url" OnChange="surfto(this.form)">

Smid lige en ID="Url" ind i denne select

Fra : Groggy

Dato : 14-12-00 05:19

Ja den er i en selvstændig fil. Så jeg skal fjerne scripttagsne.

Med venlig hilsen

Groggy

Fra : Groggy

Dato : 14-12-00 05:22

Jeg er bange for at jeg er ved at være lost...

MVH Groggy

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-00 08:51

Groggy wrote:

> Jeg er bange for at jeg er ved at være lost...

hvis os din URL og vi skal fortælle dig hvem du er, øh jeg mener, hvad
der er galt med dit script.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 19:40

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-00 19:40

Groggy wrote:

> Det er ikke lagt ud på nettet endnu. Men jeg kan sende dig javascript filen
> sammen med html filen, hvis det er okay.

ja, bare send det afsted til mig så skal jeg da kigge på det.