XP netværk - kan ikke altid se netværkscom~
Fra : Søren Rohde

Dato : 29-10-02 10:30

Hej,

Jeg har nogle XP maskiner sat sammen i et netværk. Maskinerne deler en
internetforbindelse og kan se hinanden. Det vil sige at nogle gange smutter
forbindelsen, så der ikke er forbindelse mellem dem. De kan altså ikke se
hinanden, men der er stadig gang i internettet. Hvis jeg genstarter
"modermaskinen" kommer netværket frem igen. Hur kan det være?

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

Fra : Jesper KA

Dato : 29-10-02 11:13

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hinanden, men der er stadig gang i internettet. Hvis jeg genstarter
> "modermaskinen" kommer netværket frem igen. Hur kan det være?

Det kunne være fordi de forskellige maskiner kørere med
forskellige system tider .. med andre ord urene går ikke
ens. Jeg ved det lyder langt ude men det er et problem på
et intranet hvor XP kører op imod en Win2K server så måske
det også gør sig gældende i dit tilfælde.

Regards

Fra : Søren Rohde

Dato : 29-10-02 14:08

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et intranet hvor XP kører op imod en Win2K server så måske
> det også gør sig gældende i dit tilfælde.

Ja jeg er klar til at tro hvad som helst. Ifølge uret nede i højre hjørne
passer den på minuttet, men er der andre ure?

Fra : Jesper KA

Dato : 29-10-02 15:45

> Ja jeg er klar til at tro hvad som helst. Ifølge uret nede i højre
hjørne
> passer den på minuttet, men er der andre ure?

Nope .. så skulle den være ok.

Gå din opsætning igennem en gang mere
og se om alt er som det skal være

Kører du med NetBIOS ?
WinS?
Kører du op imod en domæne
server ?

Regards

Fra : Jesper KA

Dato : 29-10-02 15:50

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> wrote in message

> Kører du med NetBIOS ?
> WinS?

> Kører du op imod en domæne
> server ?

Nope det går du ikke .. læste lige dit oprindelige
indlæg igennem en gang mere.
Du må køre med NetBIOS så mit bud er at tjekke
din opsætning igennem en gang mere tjek især
din ipconfig.

Kør evt XP`s indbyggede netværks wizzard igennem forfra
måske er der "bare" tale om en bug i en protocol.

Regards

Fra : René Løweneck

Dato : 30-10-02 08:02

Hej Søren !

> [...]
> hinanden, men der er stadig gang i internettet. Hvis jeg genstarter
> "modermaskinen" kommer netværket frem igen. Hur kan det være?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er "modermaskinen" din server. Og XP
kan kun køre som server med max 5 maskiner tilsluttet (licensbegrænsning).
Du kører sikkert en DNS service og en DHCP service på serveren. Jeg kunne
forestille mig, at du bruger serveren til at gemme fælles filer på og at
Internet forbindelsen kører igennem en router.

Alt vil virke fint indtil maskine nr. 6 starter op. Så låser XP serveren for
services, Internettet vil køre ufortrødent videre (gateway).

Så mit forslag til dig er, at opgradere/udskifte din XP server med en 2000
server.

Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Søren Rohde

Dato : 06-11-02 17:11

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> services, Internettet vil køre ufortrødent videre (gateway).
>
> Så mit forslag til dig er, at opgradere/udskifte din XP server med en 2000

Hej,

Så mange maskiner har jeg nu heller ikke. Det er ikke fordi det er et så
fantastisk netværk der er, da det blot er herhjemme, og jeg selv har to
maskiner som har adgang til hinandens filer samt deler en internet
forbindelse. Det fungerer rigtig godt, men da jeg havde besøg af en kollega
kunne hans maskine (samme konfig som mine) godt se den delte internet
forbindelse, men efter et stykke tid faldt forbindelsen ud, så maskinerne
ikke kunne se hinanden mere. Men internetet virkede fint. Men da det er
sjældent at vi har behov for at hans maskine er "på" hos mig så klarer vi
sagen. Jeg undrede mig bare over hvad der kunne være galt. Tak for hjælpen!

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/