Hjælp til optimering af min kode
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 29-10-02 10:30

Hej.

Jeg har følgende kode i min gæstebog, der tjekker om en bruger er
banned, for derefter at redirecte vedkommende:

<%
IPadr = request.servervariables("Remote_Addr")

strConn = "DBQ="& Server.MapPath("../../../db/zelinski.mdb") &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
Set banRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strQ = "SELECT banip FROM banned WHERE banip <> ' ';"
banRS.Open strQ, strConn
DO WHILE NOT banRS.EOF
      If IPadr = banRS("banip") Then
         Response.Redirect "http://www.politi.dk"
      end if
banRS.MOVENEXT
LOOP
SET banRS = nothing
%>

Men jeg er kommet i tanke om, er det ikke tåbeligt at løbe alle
records igennem, til jeg evt. finder vedkommende.

Hvordan gør jeg for at lave et direkte opslag i databasen, på feltet
IPadr?

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 29-10-02 12:52

> Hvordan gør jeg for at lave et direkte opslag i databasen, på feltet
> IPadr?

Et bud kunne være:

"SELECT Count(*) FROM banned WHERE banip='" & IPadr & "';"

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 29-10-02 13:14

On Tue, 29 Oct 2002 12:51:40 +0100, "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk> wrote:

>"SELECT Count(*) FROM banned WHERE banip='" & IPadr & "';"

Tak for det.

Hvordan tjekker man så på om der er fundet en record eller ej? Skriver
jeg bare IF NOT banRS.EOF then..... eller kan jeg bruge den count du
har sat ind til noget?

Undskylder hvis jeg spørger dumt. Men jeg er stadig lidt (meget) grøn.

Mvh. Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-02 15:05

Som svar på skriblerier nedfældet af Brian B. Christensen :

> Hvordan tjekker man så på om der er fundet en record eller ej? Skriver
> jeg bare IF NOT banRS.EOF then..... eller kan jeg bruge den count du
> har sat ind til noget?

Count returnerer _altid_ et recordset

> Undskylder hvis jeg spørger dumt. Men jeg er stadig lidt (meget) grøn.

Stay cool, vi har alle været newbies en gang

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-11-02 10:26

Brian B. Christensen wrote:
> Hvordan tjekker man så på om der er fundet en record eller ej? Skriver
> jeg bare IF NOT banRS.EOF then..... eller kan jeg bruge den count du
> har sat ind til noget?

Hvis den ikke finder IP'en, så er count(*) = 0. Hvis den finder noget er
count(*) > 0, altså:

If banRS(0) > 0 then
'smut
end if

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-10-02 17:20

<kim@kensho.dk> wrote:

>Et bud kunne være:
>
>"SELECT Count(*) FROM banned WHERE banip='" & IPadr & "';"

Skal det ikke være med AS:
"SELECT Count(*) AS Antal FROM ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-02 18:38

Jørn Andersen skrev:

> Skal det ikke være med AS:
> "SELECT Count(*) AS Antal FROM ...

Hvis man vil kunne referere til feltet med et navn skal man bruge
as. Ellers er det ikke nødvendigt (man kan få fat i feltet med
indeks - rs(0))
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)