Mine javascripts virker ikke i NS6
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-00 20:51

Jeg har nogle javascripts som virker fint i NN4.75 og i IE4+ versioner,
men de virker overhovedet ikke i NN6. i IE og NN4.75 er der en masse
mouseover effekter, men der sker absolut ingenting i NN6. Er der ikke en
af jer der kan forklare mig hvad der er galt?
siden kanses på: <http://talysman.aiwh.org/clientes/mr18-1.html>

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-12-00 21:09

On Wed, 13 Dec 2000 19:51:24 GMT, Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> der en masse mouseover effekter, men der sker absolut ingenting i
> NN6. Er der ikke en af jer der kan forklare mig hvad der er galt?

Det er fordi du bruger en ikke-standard konstruktion, document.all,
til at referere til dine elementer.

Du skal bruge document.getElementById("elementnavn") eller andre
funktioner defineret i standarderne.

Kig på:
<http://sites.netscape.net/ekrockhome/standards.html>

Standarderne findes hos w3:
<http://www.w3.org/>

Mvh.

--
"Tell them I said hello." Adam Sjøgren
I'm glad I didn't have to go. asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-00 21:40

"Adam Sjøgren" wrote:

> Du skal bruge document.getElementById("elementnavn") eller andre
> funktioner defineret i standarderne.

ah, ok, det virker fint, men det er sgu da træls at man skal tjekke
noget i stil med:

if(document.layers)
   document.layers[.elementnavn.]
else if(document.all)
   document.all[.elementnavn.]
else
   document.getElementById("elementnavn")

Det er sgu da et bøvl med noget der kunne klares på bare en eneste linie
hvis de forskellige browsere gad at følge en standard.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-12-00 21:45

On Wed, 13 Dec 2000 20:39:47 GMT, Lars Hoffmann wrote:

> men det er sgu da træls at man skal tjekke noget i stil med:

Life is hard and then you die.

I fremtiden håber vi på at alle browsere følger standarderne, så vi
bliver fri for den slags

Mvh.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-12-00 01:54

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote
> Det er sgu da et bøvl med noget der kunne klares på bare en eneste linie
> hvis de forskellige browsere gad at følge en standard.

Hvis jeg nu sagde at du ved at inkludere et par dynAPI2.js filer i toppen af
dit dokument ville kunne klare det med ca. 1-2 linier... ville det få dig
til at kigge på: <http://dynapi.sourceforge.net>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-00 14:28

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev:

> [...]
af
> dit dokument ville kunne klare det med ca. 1-2 linier... ville det få dig

Smart nok. Jeg skulle lige udskrive
http://sourceforge.net/docman/display_doc.php?docid=439&group_id=5757
på printeren. Det er til gengæld ikke smart når 1/3 af teksten ikke kan
læses

Allan

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-12-00 14:44

Allan Vebel wrote:
>Smart nok. Jeg skulle lige udskrive
>http://sourceforge.net/docman/display_doc.php?docid=439&group_id=5757
>på printeren. Det er til gengæld ikke smart når 1/3 af teksten ikke kan
>læses

/me kigger lige i printerbakken...

Arghh... hvorfor sagde du ikke det noget før ?o)

Nå, men jeg har lige strippet dem ned i printbar størrelse:
<URL:http://geekonline.dk/dyntut/>

Disclaimer kommer når jeg lige får tid

--
Dennis Skærup Højlund Andersen *< (http://dennisandersen.dk)

Har du besøgt FDF Hobro for nyligt? http://fdfhobro.net

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-00 16:20

Dennis Skærup Højlund Andersen <usenet@euph.dk> skrev:

> Arghh... hvorfor sagde du ikke det noget før ?o)
>
> Nå, men jeg har lige strippet dem ned i printbar størrelse:
> <URL:http://geekonline.dk/dyntut/>

Skøøønt! Gid alle var som dig.

Allan

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-12-00 16:22

Allan Vebel wrote:
>Skøøønt! Gid alle var som dig.

Det ville jeg nu være ked af

Men det var ganske let. Af en eller anden grund starter
"indholdsdelen" med en "ny" side (<html><head>...osv).

....og så havde jeg jo selv lige behov for at få det printet - igen

--
Dennis Skærup Højlund Andersen *< (http://dennisandersen.dk)

"Det ironiske ved informationsalderen er at den har givet
uinformeret meningsdannelse ny respektabilitet"