ASP.NET, valideringsproblemer: Unable to f~
Fra : J.

Dato : 28-10-02 23:38

Hejsa,

jeg har en form med to tekstboxe - een til brugernavn og een til password.
Dernæst har jeg to valideringsboxe, en til hver. Men jeg får følgende
fejlmeddelelse når jeg kompilerer:

Unable to find control id 'bruger' referenced by the 'ControlToValidate'
property of 'brugerVal'.
current web request. Please review the stack trace for more information
about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Unable to find control id
'bruger' referenced by the 'ControlToValidate' property of 'brugerVal'.

Af en eller anden grund kan min valideringskontroller ikke finde mine
textboxe. Jeg fatter ikke hvorfor.

Her er den relevante kode:

Brugernavn:<br /> <asp:textbox CssClass="aspforms" name="bruger"
runat="server" TextMode="SingleLine" /> <br />
Kodeord:<br /> <asp:textbox CssClass="aspforms" ID="kodeord" runat="server"
TextMode="Password" />

og

<asp:requiredfieldvalidator ControlToValidate="bruger" Display="Dynamic"
ErrorMessage="Skriv et brugernavn!" ID="brugerVal" runat="server" /> <br />
<asp:requiredfieldvalidator ControlToValidate="kodeord" Display="Dynamic"
ErrorMessage="Skriv et kodeord!" ID="kodeordVal" runat="server" /> <br />

Hjælp!!!!

På forhånd tak,

J.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-10-02 00:03

"J." <test@neovoid.org> wrote
> [...]

> Brugernavn:<br /> <asp:textbox CssClass="aspforms" name="bruger"
> runat="server" TextMode="SingleLine" /> <br />

Du mangler en id attribut på din bruger textbox control

--
Jakob Andersen

Fra : J.

Dato : 29-10-02 03:43

Ups, tak, men det er faktisk ikke hele historien. Jeg glemte at skrive at
jeg rent faktisk startede med at skrive id i stedet for name, men det virker
heller ikke. At jeg postede med name var en fejl. Men tak for forsøget.

Andre forslag modtages med kyshånd.

- J.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-10-02 08:25

On Tue, 29 Oct 2002 03:42:36 +0100, "J." <test@neovoid.org> wrote:

>jeg rent faktisk startede med at skrive id i stedet for name, men det virker
>heller ikke. At jeg postede med name var en fejl. Men tak for forsøget.

Har du prøvet begge - altså både id og name?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : J.

Dato : 29-10-02 23:37

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Har du prøvet begge - altså både id og name?
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Ikke på samme tid, men hver især, ja. Den åd ingen af dem!

- Jacob