FireWire-stik
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 29-10-02 00:09

Hej

Hvad bruges FireWire stikket som findes på f.eks. lydkort til??

Jeg ved ikke hvad denne type er for noget så jeg vil gerne høre fra jer hvad
det er.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-02 08:34

Hvorfor finder du det ikke bare på nettet?

Firewire er en serial kommunikations standard (som din Serial port, eller
USB eller Serial ATA) som er fandens hurtig, og bruges til dadital video,
harddiske, CDROM drev etc. Firewire kan køre 100, 200 og 400Mbit (megabit),
400Mbit er ca. 50 megabytes pr. sec. Det er der dog ingen harddiske der kan
levere endnu. Til sammenligning kører et bedre netværkskort 100Mbit.

En af de fede ting ved firewire er, at man kan pille firewire devices fra og
sætte dem til, uden at skulle reboote computeren, nærmest ligesom et PCMCIA
kort i en bærbar.

Mere her:

http://www.pacebook.com/faq_firewire.html
http://www.dvcentral.org/Firewire.html