Auto nedlukning af mandrake 9.0
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-02 23:06

Er der en flink mand, der kan give mig et hint, om hvordan jeg kan få
mandrake 9.0 til af lukke automatist ned kl. 22.00 hver dag.

Kan jeg bruge Cronetab, til at aktivere et scribt, der indeholder linien
runlevel: 0,
eller er det helt i skoven ??

Al hjælp modtages med stor tak !

--
Claus Hansen
e-mail:c-h@mail.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-10-02 23:39

"Claus Hansen" <c-h(a)mail.dk> wrote:

> [...]
> mandrake 9.0 til af lukke automatist ned kl. 22.00 hver dag.
>
> Kan jeg bruge Cronetab, til at aktivere et scribt, der indeholder linien

Tæt på. Det kræver root-rettighed, men cron er ganske rigtigt en mulighed:

0 22 * * * /sbin/shutdown -h now

i roots crontab skulle gerne gøre det for dig.

/Rasmus

It ain't possible for a dumb to sing no matter how good his
dice rolls are!
-- SmurfQuest rules

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-10-02 06:15

In article <apke9l$lv0$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk>, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Tæt på. Det kræver root-rettighed, men cron er ganske rigtigt en mulighed:
>
> 0 22 * * * /sbin/shutdown -h now
>
> i roots crontab skulle gerne gøre det for dig.

Dette er lige et skud i tågen, skal man ikke gøre et eller andet for at
anacron ikke tager fat i maskinen og booter den 3 gange, hvis den har
været slukket natten over 3 dage?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-10-02 09:11

Jesper Krogh wrote:

> Dette er lige et skud i tågen, skal man ikke gøre et eller andet for at
> anacron ikke tager fat i maskinen og booter den 3 gange, hvis den har
> været slukket natten over 3 dage?

Hvis du bruger anacron, vil du ganske rigtigt løbe ind i problemer af den
art, ja (den vil dog kun lukke ned en enkelt gang).

Hvis du skal have det til at fungere, er u nok nødt til at skrive en form
for script, der kontrollerer, om klokken rent faktisk er 22:00 og i så
tilælde lukker maskinen ned.

/Rasmus

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
-Alan Cox

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-02 06:22

Jeg takker for hjælpen, nu har jeg lidt at gå videre med.

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-10-02 12:40

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Dette er lige et skud i tågen, skal man ikke gøre et eller andet for at
> anacron ikke tager fat i maskinen og booter den 3 gange, hvis den har
> været slukket natten over 3 dage?

Sådan som anacron kører på Debian er de kun de jobs der er defineret i
/etc/cron.(daily|weekly|monthly) der bliver startet af anacron.

/etc/cron.d og personlige cronjob bliver styret af cron som
almindeligt.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.