Højttalere summer!
Fra : Sean Pedersen

Dato : 28-10-02 22:37

Hejza!

Jeg har netop købt en ny computer med et Asus P4PE bundkort med onboard lyd.
I anledningen af min nyindkøbte computer har jeg købt et nyt højttalersystem
Creative Soundworks SW320.

Men de summer meget ubehageligt (når der ikke er lyd), når de er sat til mit
nye computer. Prøver jeg at sætte dem til min gamle computer, siger de
intet. Hvordan kan dette være?

På forhånd tak
Sean

Fra : Martin Østerberg

Dato : 28-10-02 22:46

On Mon, 28 Oct 2002 22:37:10 +0100 skrev "Sean Pedersen" <seanp@kolibrinet.dk> .

> [...]
>nye computer. Prøver jeg at sætte dem til min gamle computer, siger de

Har du noget af dit udstyr jordet og andet ikke ?
Har du prøvet at sætte strømforsyningen til højtalerne omvendt i stikket ?

VH Martin

Fra : Uni Bull

Dato : 29-10-02 13:45

Sean Pedersen wrote:
> Men de summer meget ubehageligt (når der ikke er lyd), når de er sat
> til mit nye computer. Prøver jeg at sætte dem til min gamle computer,
> siger de intet. Hvordan kan dette være?

Prøv at mute mic-indgangen...
--
Uni Bull
København K

Fra : Sean Pedersen

Dato : 29-10-02 15:44

Hej

Tak for svarene!

Mit udstyr er ikke jordet. Jeg har prøvet at sætte strømforsyningen omvendt
i stikket.
Jeg har også slået line-in fra i lydindstillinger. De summer stadigvæk

Sean

Fra : Pita

Dato : 30-10-02 19:41

"Sean Pedersen" <seanp@kolibrinet.dk> wrote in message
> [...]
omvendt
> i stikket.
> Jeg har også slået line-in fra i lydindstillinger. De summer stadigvæk

Kunne forstille mig at i din nye computer er der en "støjkilde" der ikke var
i den gamle, der så når lyden går analog, opsamler en masse støj.

Har selv samme problem, løser det ved at spille musik

--
Pita