Er det noget skrammel?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-10-02 21:52

Hejsa!

Det lyder næsten for billigt - er det noget skrammel ?
Skal stort set ikke bruges til spil.

AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)
PC Chips 810 LMR
256 MB SDRAM PC133
64 MB SIS Grafikkort (Onboard shared)
40 GB Excelstor 7200 RPM
10/100 Mbit Net
Lydkort 16 Bit
3,5" diskette-drev
Cddrev 48X LiteOn
Windows Tastatur
Mus Chic PS2
Miditover ATX (Støjsvag)
Pris med moms 2.990 kr.
(2 års garanti)

Mvh. Bo

Fra : Martin K

Dato : 28-10-02 22:05

Bo Jørgensen wrote:
> Det lyder næsten for billigt - er det noget skrammel ?
> Skal stort set ikke bruges til spil.

Når man løber komponenterne igennem er det, efter min definition, men....
> AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)

God CPU - har een selv...

> PC Chips 810 LMR

Nok ikke et super mobo...

> 256 MB SDRAM PC133

DDR-ram er de hurtigste...

> 64 MB SIS Grafikkort (Onboard shared)

Skal man ikke spille kan det vel gå. Men ellers skal man gå i en stor bue
uden om onboard hvis du spør mig...

> 40 GB Excelstor 7200 RPM

Kender den ikke. Men jeg ville vælge Seagate eller Maxtor...

> 10/100 Mbit Net

Ikke noget videre at tale om...

> Lydkort 16 Bit

Tja... fås jo nok bedre, men kan sikker godt gå an...

> 3,5" diskette-drev

Skal man jo ha (plejer at få smæk for denne kommentar, da mange mener man
kan undvære det, men det synes jeg nu ikke!)

> Cddrev 48X LiteOn

LiteOn er i orden

> Windows Tastatur

Det er vel også rimeligt nødvendigt...

> Mus Chic PS2

Logitech eller Microsoft er vel federe...

> Miditover ATX (Støjsvag)

Miditower bliver hurtigt for småt...

> Pris med moms 2.990 kr.
> (2 års garanti)

Men så kommer man til prisen. Og så ved jeg ikke rigtig alligevel om det
ikke er et ok køb. Alle komponenter ud over CPU'en fås bedre. Men her skal
man så opveje sit behov osv. 3000 er sq ikke ret meget for sådan en
maskine...

--
Martin K

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-10-02 22:13

> Det lyder næsten for billigt - er det noget skrammel ?
> Skal stort set ikke bruges til spil.

Som kontormaskine kan man jo nøjes med at share 8 mb til grafikkortet. Og
resten af computeren er helt og aldeles udemærket! Har selv AthlonXP, dejlig
processor.

Harddisken er 7200 rpm, så den støjer nok en smule - men omvendt er den også
kvik nok.

Prisen er også rigtig god! Så hvis du vil ha mit bud - køb den!

// Troels

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 27-10-02 23:10

Nej, og hvis jeg gætter rigtigt så er det hos www.bj-trading.dk du har tænkt
på at handle og der får du god service. Har selv handlet og henvist en del.

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 29-10-02 00:19

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Det lyder næsten for billigt - er det noget skrammel ?
> [...]

Prisen er jo god nok, men de fleste dele er sikkert ikke mærkevare, og det
har jeg personligt dårlige erfaringer med.
Man får (som regel) hvad man betaler for, så om du bør købe den, kommer nok
lidt an på til hvad, og hvor meget du skal bruge den.

Mvh.
Jannik

Fra : ;o\)

Dato : 29-10-02 07:15

Gå langt uden om PC Chips 810 LMR
Mvh.

Fra : Peter

Dato : 29-10-02 10:01

"" <Ha@Ha.com> skrev i en meddelelse
> Gå langt uden om PC Chips 810 LMR
> Mvh.

Ja, jeg har også kun dårlige erfaringer med PC chips. Kender en der måtte
ombytte sit mobo 3 gange for til sidst at opgive og købe et andet.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 29-10-02 17:08

> Ja, jeg har også kun dårlige erfaringer med PC chips. Kender en der måtte
> ombytte sit mobo 3 gange for til sidst at opgive og købe et andet.

Og mit Dual PII-PC chips M720II fra '98 (eller var det '99) fungerer stadig
perfekt, har kørt 24/7 lige siden købsdagen.

// Troels

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-10-02 17:41

Troels Plougmann Olsen wrote:
> [...]

En en af mine kammerater havde et Socket 7 bundkort fra dem af, kan ikke
huske hvilket - det kunne ikke køre windows stabilt ligegyldigt hvad man
gjorde. Tror det var et Via chipset.

> Og mit Dual PII-PC chips M720II fra '98 (eller var det '99) fungerer stadig
> perfekt, har kørt 24/7 lige siden købsdagen.

Det er et board med LX chipset, hvilket er svært at kludre i.
Det har kun én FSB, 66 MHz.
Ok, det er så et dual-board, men at det er stabilt skal man nok
kreditere Intel mere for end PC-Chips.

Fra : Uni Bull

Dato : 29-10-02 13:45

Bo Jørgensen wrote:
> Det lyder næsten for billigt - er det noget skrammel ?
> Skal stort set ikke bruges til spil.

Næsten uanset hvordan man vender og drejer det, så kan man
vist ikke pive over prisen!
--
Uni Bull
København K