Det virker jo !
Fra : Holm

Dato : 28-10-02 20:13

Kære NG

Jeg har snakket med min hest idag!

For første gang i lang tid kom der "hul igennem"...
Jeg havde jo problemer med kommunikationen , til Rikka , min islænder hoppe.
Hun ville ikke vige for tryk, og havde det med at mose mig. Desuden har hun
problemer med at stå og slappe af under striglingen , og ville helst flytte
sig rundt konstant.

Idag hentede jeg hende i folden , og uden andre forberedelser gik jeg
direkte ud i skoven med hende.
Det stormede, og jeg tænkte at hun måske ville være lidt oppe på mærkerne ,
men hun traskede bare bagefter mig i løst tov.
Jeg lavede tre fire stop øvelser, og ved de to første måtte jeg bruge
temmelig tydelige markeringer , for at standse hende inden hun gik ind i mig
.. De efterfølgende gik meget nemmere, og her var det kun nødvendigt med en
svag markering, før hun stoppede.

Jeg øvede også tilbagetrædning , og ligeledes måtte jeg helt ind og lægge en
hånd på hendes bringe , mens jeg sagde "bak".

Efter få gange forstod hun tydeligt meningen , og vi havde en absolut
pragtfuld gåtur i efterårs stormen, hen ad vores snoede skovstier.
Når jeg stoppede op , gjore hun det samme , og kiggede forventningsfuldt på
mig..."Hvad skal vi nu " ?spurgte hun .

Da vi kom hjem , ville jeg strigle hende og hygge lidt , men lige da jeg
havde bundet hende , kom prostesten igen . NIX..det her vil jeg ikke !!!
Jeg lod hende så stå løsmed et tov på. Hun forsøgte 3-4 gange at komme forbi
mig , men jeg brugte tilbagetrædning....og sør´me om det ikke virkede .
Efter få minutter blev hun stående helt stille , og jeg kunne børste hende,
og nyde at jeg havde en rolig stille hest , som blev stående og kiggede
undrende på mig.....

Nej hvor har jeg det bare godt idag !!!
Pragtfuld oplevelse og virkelig noget der giver mod på den kommende træning.

En kæmpestor tak til jer der anbefalede Gitte Naldals supergode bog !!!

Hilsen Holm

Fra : Liz

Dato : 28-10-02 21:15

Hej Holm,
Jeg kender godt fornemmelsen. Det er bare så dejlige. Jeg griner over hele
hovedet af glæde for dig.
I, både dig og Rikka, er på rette spor. Tillykke herfra, og hold os
orienteret ikke også. Held og lykke
Mvh Liz

Fra : Tina Uhre

Dato : 28-10-02 21:42

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
> Kære NG
>
> Jeg har snakket med min hest idag!

Hvor er det bare dejligt at høre Det er skønt når tingene bare kører på
skinner, især når man har været inde i modgang.
Tillykke med sejren.

Nu er I kommet meget tættere på hinanden og har lagt grundstenen for et godt
venskab.

Hilsen Tina

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 28-10-02 23:56

Dejligt at høre. En ren solstrålehistorie, jo!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nina Svanholm

Dato : 29-10-02 15:12

Hej

Det er bare alletiders at i har fundet ud af at være sammen på en god måde
(på hestens måde) Tillykke med det )

Men det er nu ikke kun Gitte Naldal der har denne mening om hvordan man er
sammen med og træner sin hest på en god måde! Iøvrigt har jeg altid ment at
det er ren logik at omgås heste på denne måde, hvis hesten ikke kan lære
dansk ja så må vi lære heste sprog...

Venlig hilsen Nina Svanholm.