Linieskift i MySql
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 27-02-01 19:52

Hej

Jeg har en form, som gemmer dataene i MySQL. Men hvordan får jeg lavet
linieskift, når dataene skal gemmes/hentes ud igen.

Mvh

Peter

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 27-02-01 20:34

Hej

> Jeg har en form, som gemmer dataene i MySQL. Men hvordan får jeg lavet
> linieskift, når dataene skal gemmes/hentes ud igen.

De rare mennesker der har bikset PHP sammen lavede nl2br(), se mere på
www.php.net/nl2br

Mvh Emil

---
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Jonas Levring

Dato : 28-02-01 08:43

On Tue, 27 Feb 2001 19:51:59 +0100, "Peter Skjelbo, eaid.dk"
<peter@eaid.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en form, som gemmer dataene i MySQL. Men hvordan får jeg lavet
>linieskift, når dataene skal gemmes/hentes ud igen.

bare bruge følgende :) - der kan du også altid sætte flere ting ind i:

print ereg_replace(chr(13), "<br>", $row[nota]);

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 28-02-01 08:51

On Wed, 28 Feb 2001 08:42:38 +0100, Jonas Levring wrote:

>bare bruge følgende :) - der kan du også altid sætte flere ting ind i:
>
>print ereg_replace(chr(13), "<br>", $row[nota]);

Der findes ligefrem en funktion til det

nl2br($row[nota])

--
Søren O.