Ny strømforsynig til ældre (gammel) Compaq
Fra : Peter Dahl

Dato : 28-10-02 19:30

Jeg har en ældre Compaq som jeg skal ha' liv i igen efter den har stået i
kælderen nogle år efter strømforsyning gik.
Nu har jeg købt en ny brugt Compaq-strømforsyning, men stikkene til
motherboardet (benævnt P1 & P2) er forskellige på
de 2 strømforsyninger!
Til P1 har den oprindelige har 11 ledninger medens den nye kun har 6. Til
stikket P2 har den gamle 8 medens den ´nye kun har 6.
Kan man (jeg) gå ud fra farverne på ledningerne og sætte den eneste røde
ledning fra den nye strømforsyning til de 3 røde ledninger på stikket P1 ?

På forhånd tak, Peter

P.S. Alternativt, er der en i København, der har lidt mere check på det her
og vil lave det ?

Fra : Leony

Dato : 29-10-02 13:11

"Peter Dahl" <p_dahl@SLETtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ledning fra den nye strømforsyning til de 3 røde ledninger på stikket P1 ?

Du kan jo prøve i bedste fald virker det, måske sker der ikke noget, i
værste fald futter du bundkort, strømforsyning osv af.
På din gamle Compaq strømforsyning står der et spare no, prøv at skaffe
skaffe denne. Måske kan Compaq hjælpe.
Jeg ville i hvert fald ikke være tryg ved det lille ledningsbytte nummer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Dahl

Dato : 29-10-02 21:37

> [...]
> skaffe denne. Måske kan Compaq hjælpe.
> Jeg ville i hvert fald ikke være tryg ved det lille ledningsbytte nummer.

Tak for dit svar, - jeg er bare temmelig sikker på at det vil koste en
bondegård at købe originale reservedele fra Compaq.

Anyone der har mere check på tingene end jeg har ?

Peter

Fra : Leony

Dato : 30-10-02 08:11

> Tak for dit svar, - jeg er bare temmelig sikker på at det vil koste en
> bondegård at købe originale reservedele fra Compaq.

Det er jeg også ret sikker på, men da det er en gammel psu du skal bruge
kunne det være at de havde dem stående i et hjørne til næsten ingen penge.
Der sker i hvert fald ikke noget ved at spørge.

Du kan også prøve at søge en psu i markedsgrupperne for edb eller i den blå
avis/gul og gratis.

Fra : Svend

Dato : 17-11-02 14:05

klip

> "Peter Dahl" <p_dahl@SLETtiscali.dk> skrev i en meddelelse

Til
klip

Hej NG, denne Compaq powersupply med de 2 stik, er det en "AT" type?
mvh
Svend

Fra : Leony

Dato : 18-11-02 07:06

"Svend" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG, denne Compaq powersupply med de 2 stik, er det en "AT" type?

Det er jeg ret sikker på at det er.
Med mindre Compaq fuskede lidt med deres egen "standard", ligesom Dell har
gjort.