"."-taste hænger på keyboard
Fra : Jens Gregersen \(967~

Dato : 28-10-02 17:59

Jeg har et ganske udmærket Keytronic Ergoforce 2001 keyboard, men nu er
"."-tasten begyndt at "hænge". Altså man skal trykke relativt hårdt for at
den reagerer. Her i den seneste tid har jeg godt nok smidt lidt rundt med
det, men er der noget der sidder løst inde i det eller hvad er der galt?

Og sidst men ikke mindst: Kan det laves, og i givet fald, hvordan?

Mvh.

Jens Gregersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-02 20:45

"Jens Gregersen (9670)" <jg@REMOVEstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> det, men er der noget der sidder løst inde i det eller hvad er der galt?
>
> Og sidst men ikke mindst: Kan det laves, og i givet fald, hvordan?

Det er da slid og eller snavs, smid det ud og køb et nyt.... Ellers kan du
prøvet at tage alle taste af... Vaske knapperne.... tør dem grundigt og
rengør tastaturet.... Og så sæt dem nu rigtigt tilbage igen

Fra : Martin Østerberg

Dato : 28-10-02 22:41

On Mon, 28 Oct 2002 20:44:48 +0100 skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> .

>Det er da slid og eller snavs, smid det ud og køb et nyt.... Ellers kan du
>prøvet at tage alle taste af... Vaske knapperne.... tør dem grundigt og
>rengør tastaturet.... Og så sæt dem nu rigtigt tilbage igen

Med de priser der er på knastaturer...det kan dårligt betale sig at 'gøre det
selv'. Men alligevel...har en 'opskrift' på rensning af tastaurer, den er ikke
ny, og jeg giver ingen garantier for den virker....

Nedsænk tastauret i lunkent vand med almindelig opvaskemiddel som til en normal
opvask. Lad det ligge i 15 min. og vend det så med knapperne nedad og skvulp
det sideværts et par minutter. Her kan en alm. opvaskebørste så passende blive
optaget i ritualet...

Hæld vandet ud og fyld nu baljen med husholdningssprit så det dækker tastaturet,
lad det ligge 5-10 min og hiv det op. Hæng det op til det ikke længere lugter af
sprit, derefter skulle det være som nyt. Denne opskrift er ikke af nyere dato,
er sikkert mest velegnet til ældre <klik> ibm-tastaturer og bemærk venligst at
jeg IKKE vil gøres ansvarlig for evt. skader.

Grunden til spritbadet er, at sprit i høje koncentrationer er fremragende til at
'opløse' resterende vand, endvidere, de forureninger der ikke fjernes med
sæbevand fjernes muligvist med sprit.

VH Martin

p.s. Husk at hive stikket til keyboardet ud af PC'en under øvelsen...

Fra : Pita

Dato : 30-10-02 19:45

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message

[SniP en masse]

Tror du der er godt til mit Natural Pro med usb hub? *g*

--
Pita