pakke system i mandrake
Fra : Kasper

Dato : 28-10-02 16:01

Hej ng.
Findes der et pakkesystem svarende til debians apt, eller redhats up2date
til mandrake. Hvis ja hvilket - altså hvad skal jeg skrive for at
installere nye programmer.
--
/Kasper

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-10-02 16:32

In article <3dbd51bc$0$28821$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kasper wrote:
> Hej ng.
> Findes der et pakkesystem svarende til debians apt, eller redhats up2date
> til mandrake. Hvis ja hvilket - altså hvad skal jeg skrive for at
> installere nye programmer.

urpmi <pakkenavn>

urpmi.addmedia ( for at tilføje kilder )

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Kasper

Dato : 28-10-02 22:14

On Mon, 28 Oct 2002 16:32:05 +0100, Jesper Krogh <jesper@krogh.cc>
wrote:

>urpmi <pakkenavn>
>
>urpmi.addmedia ( for at tilføje kilder )
tak

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-02 20:01

Kasper skrev den Monday 28 October 2002 16:00 i dk.edb.system.unix:

> Findes der et pakkesystem svarende til debians apt, eller redhats up2date
> til mandrake. Hvis ja hvilket - altså hvad skal jeg skrive for at
> installere nye programmer.

Hvis ikke du er så meget til komandopromt, så er der også "Mandrake Control
Center"
MCC har også den fordel at du får en beskrivelse af de parker du har
mulighed for at installere. Og så kan du søge efter programmer,,,