DSN-less opdatering
Fra : Carsten

Dato : 28-10-02 15:18

Hej hvad er der galt her. Eksemplet er hentet fra www.html.dk

<%
dim dsn,conn,strsql

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db2.mdb")

Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into personer (Fornavn, Efternavn) values( 'Fætter','Guf')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

den giver denne fejl ...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

Jeg har prøvet på IIS 5.0 både på XPpro ws og win2000 server.
Databasen ligger i samme mappe som asp-siden.

pft Carsten

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 28-10-02 16:29

"Carsten" <carsten_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]
> Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

Brugeren IUSR_WEB har ikke skriverettigheder til biblioteket og eller .mdb
filen.

--
Anders Vind Ebbesen
"Jeg kan føle med andre menneskers smerter, men ikke med deres glæder. Der

Fra : Carsten

Dato : 28-10-02 17:18

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
klip

> Brugeren IUSR_WEB har ikke skriverettigheder til biblioteket og eller .mdb
> filen.

Det var nemlig lige præcis det der var galt. Tak.

mvh Carsten