Function returnerer intet?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-02 14:50

Hejsa

Jeg sidder og arbejder med at få et månedsblad online, og har lidt problemer
med at få genereret en artikelliste. Jeg anvender følgende function (pas på
liniebrud):

Function GenerateArticleList(ByVal IntIssueId)
Dim iConn, iSQL, iQry

GenerateArticleList = ""

If IntIssueId > 0 Then
Set iConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
iConn.Open Application("strConnect")

iSQL = "SELECT * FROM Issue_Articles WHERE IssueId = " & IntIssueId &
" AND Status = 100 ORDER BY MenuPlacement;"
Set iQry = iConn.Execute(SQL)

If iQry.Eof = False Then
'GenerateArticleList = GenerateArticleList & "hej"
Do While iQry.Eof
GenerateArticleList = GenerateArticleList & iQry("Title") & "<br>"
iQry.MoveNext
Loop
Else
GenerateArticleList = "Ingen artikler fundet."
End If

Set iQry = Nothing
iConn.Close
Set iConn = Nothing
End If
End Function

Funktionen kommer aldrig ind i Do While iQry.Eof ... Loop løkken, og der
bliver således ikke udskrevet noget, når jeg kalder funktionen. Fjerner jeg
derimod plingen på linie 14 (lige under If iQry.Eof = False Then), udskrives
"hej" - så jeg får altså ikke et tomt svar tilbage fra databasen.

Er der nogen der kan se, hvorfor løkken aldrig bliver gennemløbet?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-02 15:11

> [...]
udskrives
> "hej" - så jeg får altså ikke et tomt svar tilbage fra databasen.

Jeg har lige fundet fejlen - jeg havde stirret mig blind på koden og havde
overset, at jeg glemte en = False i Do While loopen.

--
Mvh. Jesper