MySQL - linux eller NT?
Fra : Jimmy

Dato : 28-10-02 13:58

Hej

Er der nogen forskel for en bruger af en MySQL-DB, om den er installeret på
en NT/2000-Server eller en Linux-distro?

Hvis ja - Hvori består disse forskelle?

Mvh
Jimmy

Fra : Martin Christensen

Dato : 29-10-02 01:06

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 02-11-02 20:55

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen forskel for en bruger af en MySQL-DB, om den er installeret

> en NT/2000-Server eller en Linux-distro?
>
> Hvis ja - Hvori består disse forskelle?

En ting jeg har lagt mærke til er at tabel navne er case-sensitive i Linux,
og det
er de ikke i windows. Jeg ved ikke hvordan det er på BSD og de andre
UNIX-varianter, men mit gæt er at de også der er case-sensitive.

//Jonas Pedersen

Fra : Jimmy

Dato : 07-11-02 13:34

"Jonas Pedersen" <jonasREMOVE@chown.dk> wrote in message

> [...]
> er de ikke i windows. Jeg ved ikke hvordan det er på BSD og de andre
> UNIX-varianter, men mit gæt er at de også der er case-sensitive.

Ah ja - Naturligvis.
Det er jo fordi MySQL er filbaseret og fil-navne på Windows er ikke case
sensitive mens de er det på UNIX.

Det var den slags forskelle jeg gerne ville høre om.
Tak for det.

Mvh
Jimmy