3 request fra form ned i samme felt ???
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 28-10-02 11:29

Jeg har disse 3 følgende request fra en en form af :

dd = Trim(Request.Form("dd"))
mm = Trim(Request.Form("mm"))
yyyy = Trim(Request.Form("yyyy"))

som jeg meget gerne skulle have ned i et felt i en min access db

nogen der kan give mig et hint her ??

Mvh

Tonny Nielsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-10-02 11:40

"Tonny Nielsen" <windsor@gamersworld.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> mm = Trim(Request.Form("mm"))
> yyyy = Trim(Request.Form("yyyy"))
>
> som jeg meget gerne skulle have ned i et felt i en min access db

SQL="Insert into min_Database (datoen) VALUES (#"& mm & "/" & dd &
"/" & yyyy & "#);"

Fra : Martin_P

Dato : 28-10-02 11:47

<%
dd = Trim(Request.Form("dd"))
mm = Trim(Request.Form("mm"))
yyyy = Trim(Request.Form("yyyy"))

Variabel = dd & "-" & mm & "-" & yyyy

Set Conn = ("ADODB.Connection")
Conn.open = "DSN=database")

Sql = "Insert into database ([FELT]) Values ('" & Variabel & "')"

set rs = Conn.execute(sql)

Conn.close
Set rs = Nothing
%>

Har ikke prøvet det, men det burde vel virke...
Der er sikkert mange andre og måske ydelsesmæssigt bedre forslag, men
det her var den jeg lige kunne komme på...

Martin_P

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-02 12:13

Martin_P skrev:

> Variabel = dd & "-" & mm & "-" & yyyy

Jeg ville ikke forlade mig på at dette format passede med Access'
interne format. I øvrigt skal en datoværdi omkranses af # i Access.

Prøv med datoVar = "DATESERIAL(" & yyyy & ", " & mm & ", " & _
               dd & ")"

sql = "INSERT INTO tabelnavn (datofelt) VALUES (" & _
       datoVar & ")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tonny Nielsen

Dato : 28-10-02 12:56

okay nu blev jeg jo kun lidt mere forvirret :)

du skriver at datoværdi i access skal omkranses af #, men du bruger det ikke
selv i dit eksemplel (dette skal ikke tages som kritik, mere som uvidenhed
fra min side) ??

Håber i kan kaste lidt mere lys over min uvidenhed :)

det kan være jeg skal nævne at at min form har mere end 3 tre request men
det er kun de tre som skal i samme felt de andre skal til andre felter :

her er hele requestet :

<%
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="
& Server.MapPath("***.mdb")
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
firma = Trim(Request.Form("firma"))
titel = Trim(Request.Form("titel"))
firstname = Trim(Request.Form("firstname"))
familyname = Trim(Request.Form("familyname"))
address = Trim(Request.Form("address"))
post = Trim(Request.Form("post"))
town = Trim(Request.Form("town"))
phone = Trim(Request.Form("phone"))
fax = Trim(Request.Form("fax"))
email = Trim(Request.Form("email"))
model = Trim(Request.Form("model"))
serial = Trim(Request.Form("serial"))
dd = Trim(Request.Form("dd")) <====
mm = Trim(Request.Form("mm")) <==== det er så disse 3 jeg gerne
vil have ned i samme felt som hedder "purchase"
yyyy = Trim(Request.Form("yyyy")) <====
outlet = Trim(Request.Form("outlet"))
purchase = dd & "-" & mm & "-" & yyyy <==== det eksempel som Martin
kom med
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * From User WHERE customer_ID LIKE '%" & Strgame & "%'"
rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

rs.UPdate
rs("firma") = firma
rs("titel") = titel
rs("firstname") = firstname
rs("familyname") = familyname
rs("address") = address
rs("post") = post
rs("town") = town
rs("phone") = phone
rs("fax") = fax
rs("email") = email
rs("model") = model
rs("serial") = serial
rs("purchase") = purchase <=== det felt som jeg skal have alle 3 ind i
rs("outlet") = outlet
rs.Update

rs.Close
Set rs = Nothing
End If

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-02 13:06

Tonny Nielsen skrev:

> du skriver at datoværdi i access skal omkranses af #, men du
> bruger det ikke selv i dit eksemplel (dette skal ikke tages
> som kritik, mere som uvidenhed fra min side) ??

Jeg kan sådan set godt forstå at du blev forvirret, men den er nu
god nok. Hvis man skriver en dato direkte til Access - altså hvis
man fx vil skrive "04-12-2002" så skal der # omkring: #04-12-2002#.
Hvis man derimod benytter en funktion til at levere datoen, så er
det man selv skriver _ikke_ en dato, og derfor skal det ikke
omkranses af #. Det gælder fx følgende eksempler:

SELECT * FROM tabel WHERE datoFelt >= Date()
SELECT * FROM tabel WHERE datoFelt < Now()
SELECT * FROM tabel WHERE datoFelt BETWEEN Dateserial(2002, 10, 3)
AND Now()

Håber det kan kaste lidt lys over sagen.

PS: Kig lige på min signatur inden du svarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tonny Nielsen

Dato : 28-10-02 14:30

Tak for hjælpen nu mig forstå :)

Ps. og det virker skam også :)

Mvh

Tonny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-02 15:06

Tonny Nielsen skrev:

> Tak for hjælpen nu mig forstå :)

Fint nok. Forstod du også min henvisning til signaturen (jf:

Når du svarer på indlæg i usenetgrupper bør du svare nedenunder det
du citerer og klippe overflødige citater bort. Du kan se på mine og
mange andres indlæg hvordan det kan gøres. Hvis du er ligeglad med
retningslinjerne må du regne med at mange brugere med tiden vil
blive ligeglade med dine indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen