for lidt desimaler, 3 første resultater
Fra : Michael Hoummark

Dato : 28-10-02 10:44

Hej NG

Her følgende problem :

Hvordan for jeg laver (vudering/stemmer) om så den kommer med et komma tal
og hvordan for jeg den til kun at vise de første 3 resultater

Typer :
int vudering
int stemmer

querry :

SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format FROM
film order by (vudering / stemmer)

resultat :

id aar stemmer vudering format
2 9 1800 10 23 Test Film2
2 10 1800 10 23 Test Film2
3 11 1800 10 34 Test Film2
4 1 1980 10 40 Test Film
4 2 1981 10 41 Test Film2
4 3 1800 10 43 Test Film3
4 5 1800 10 45 Test Film2
4 6 1800 10 46 Test Film2
4 7 1800 10 43 Test Film2
4 8 1800 10 43 Test Film2
4 12 1800 10 40 Test Film2
4 13 1800 10 40 Test Film2
4 14 1800 10 40 Test Film2
4 15 1800 10 40 Test Film2
4 16 1800 10 40 Test Film2
4 17 1800 10 40 Test Film2
4 18 1800 10 40 Test Film2
4 19 1800 10 40 Test Film2
4 20 1800 10 40 Test Film2
4 21 1800 10 40 Test Film2
4 22 1800 10 40 Test Film2
4 23 1800 10 40 Test Film2
5 4 1800 10 50 Test Film2

(23 row(s) affected)

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 28-10-02 20:29

In article <apj0sg$nbl$1@sunsite.dk>, Michael Hoummark wrote:
> Hvordan for jeg laver (vudering/stemmer) om så den kommer med et komma tal
> og hvordan for jeg den til kun at vise de første 3 resultater

I det første er jeg ikke helt med på hvad du vil ha, men:

> SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format FROM
> film order by (vudering / stemmer)

Hvilken database kører du med ?

I MySQL (og postgresql, så hut jeg hvisker) er det 'Limit 3' du ska' ha
med, ie noget ala:

SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format
FROM film order by (vudering / stemmer) Limit 3;

I oracle ser den ala sårn her ud:

SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format
FROM film order by (vudering / stemmer) where rownum < 4;

Note: Jeg har ikke checket queriesne, så du skal muligvis lege lidt med
dem.

--
Daniel Villfrance Pedersen
Nøgenhed til folket!

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 28-10-02 20:31

In article <slrnarr3vv.2jnr.daniel@styx.kummefryser.dk>, Daniel V. Pedersen
wrote:
> SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format
> FROM film order by (vudering / stemmer) where rownum < 4;

Gah,

nok nærmere:

SELECT (vudering / stemmer), id, aar, stemmer, vudering, titel format
FROM film where rownum < 4 order by (vudering / stemmer);