Forlsag og kritik til PC
Fra : KO

Dato : 28-10-02 08:34

Jeg skal samle en ny PC, og har ikke rigtig fulgt med i, hvad der er på
markedet. Har ca. 7600 at købe for.
Dette er hvad jeg har pønset på, men kom endelig med lidt kritik:

Socket A, K7VTA3, 3.1 VIA KT133/SB (ECS, Bundkort )
Aopen CD-952E 52X Bulk
ALPS, 1.44MB Floppy
GeFORCE4 TI4200, 128MB DDR AGP TV + DVI
DiamondMax Plus 9, 80GB, Fluid
MIDITOWER SORT ATX KABINET
TekComm NIC, 10/100Mbit (RJ45) PCI, autosensing
Athlon Palomino 2000+ XP (1677MHz)
MAB-MEMORY 512MB DDR-SDram PC2100
Low Noise, 80x80x25mm 2050RPM 12dBA
Beløb i alt 6926,00 inkl CPU køler.

Vil gerne sparer mest muligt, men samtidig have en hurtig PC som er rigmelig
lydløs
Har 7600 kr. at spendere

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 28-10-02 13:04

> [...]
> DiamondMax Plus 9, 80GB, Fluid
> MIDITOWER SORT ATX KABINET
> TekComm NIC, 10/100Mbit (RJ45) PCI, autosensing

Lyder generelt fornuftigt. Jeg ville dog købe et motherboard, der
understøtter PC2700 Ram og kan køre 166Mhz på FSB'en (dette gør senere
processoropgradering meget nemmere), fx. Asus A7v333. Personligt har jeg god
erfaring med Samsung PC2700-Ram. Mht. HD'en ville jeg købe en WD Special
Editon HD med 8 Mb Cache. Du er ikke interesseret i et cd-drev, der kan
afspille DVD?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-02 13:30

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Low Noise, 80x80x25mm 2050RPM 12dBA
> Beløb i alt 6926,00 inkl CPU køler.
>
> Vil gerne sparer mest muligt, men samtidig have en hurtig PC som er

Fint setup, men jeg forstår ikke, at du vælger et motherboard med det
forældede VIA KT 133 chipset.
Du vil få bedre ydelse ved at vælge et board med KT333 chipset.
KT400 er vist ikke helt på toppen endnu!
N'vidia er også på trapperne med et lynende hurtigt chipset.

Ellers vil jeg anbefale et Chaintech CT-7VJL Apogee board.
Det skule være rigtigt godt, og her medfølger alt, hvad du kan drømme om af
tilbehør.
Bla.a runde IDEkabler og frontpanel med USB2porte, samt en msse andet godt.
Så de 300 kroner du gir ekstra for boardet tjener du igen på kabler og div
tilbehør, eller næsten da.
Måske det også var en ide at ofre DDR PC2700 ram på dyret.

Vil du ha spanden støjsvag, må du lægge lidt kroner i en god køleprofil
Vær forberedt på, at blæseren på dit Geforce 4 Ti 4200 nok sir en del.
Og køber du et billigt kabinet, vil PSU'en helt sikkert osse gi sit besyv
med.
Begge dele kan modificeres med andre lownoise blæsere

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : KO

Dato : 28-10-02 14:11

Valgte at ofre noget mere, og endte op med:
Aopen CD-RW 40/12/48
Asus P4S8X SIS648 S478 3xDDR ATA133 AUD LAN 6xUSB2
AMD Palomino 2000+ XP
Alps Floppydrev 1.44MB
LiteOn DVD 16X 48XCD
Asus Geforce4 TI4200 128 MB RAM TV-OUT / DVI
Seagate Barracuda 4 80 GB 7200 RPM silent fluid
Miditower WTY400SB ATX 350Watt +P4 Silve
Powerkabel 1.8 meter rundstik
CoolerMaster kølepasta
Trust AMI Mouse 250SX Wireless Optical
Kingston Value RAM 512 DDR RAM PC333
Dexxa standard PS/2 tastatur
Coolermaster CP5-6J11C-0L socket A coppe
Subtotal: Kr 7805.00

CPU køler skal nok skiftes ret hurtigt. Køleren i strømforsygningen bliver
muligvis også skiftet med tiden.....

Er der noget som ikke rigtig spiller i denne sammenhæng?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-10-02 14:22

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Coolermaster CP5-6J11C-0L socket A coppe

> CPU køler skal nok skiftes ret hurtigt. Køleren i strømforsygningen
> bliver muligvis også skiftet med tiden.....
>
> Er der noget som ikke rigtig spiller i denne sammenhæng?

Drop evt. at spilde penge på en køler du allerede ikke kan lide.
Kig evt. på http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-10-02 14:29

KO skrev: (messageID:

> Asus P4S8X SIS648 S478 3xDDR ATA133 AUD LAN 6xUSB2
> AMD Palomino 2000+ XP

> Er der noget som ikke rigtig spiller i denne sammenhæng?

Øh ja. Du har valgt et Pentium4 bundkort og en AMD CPU...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : KO

Dato : 28-10-02 16:39

Øh ja. Du har valgt et Pentium4 bundkort og en AMD CPU...

Hold kæft jeg har været træt. Har netop byttet bundkortet hos forhandler til
et ... da da da: Asus A7V8X KT400 3xDDR ATA133 6xUSB2 LAN AUD... Den var
sku' ikke sjov! Varene var afsendt, så det nummer koster mig lige ca. 120
kr. i porto!!!! ØV ØV ØV

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-10-02 16:56

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> KO skrev: (messageID:

> Øh ja. Du har valgt et Pentium4 bundkort og en AMD CPU...

Ja, den er god nok!
Det er et Pentium IV bundkort.
Det spiller absolut ikke sammen med en AMD CPU

Jeg anbefaler stadig Chaintech CT-7VJL Apogee board.
til AMP CPU'en

Ellers skal du over i Intels afdeling og finde en egnet CPU til Asus
bundkortet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger