Bios?
Fra : Gert Jensen

Dato : 28-10-02 02:03

Hej.

Hvordan ligger man en ny bios ind på sin computer for den jeg har er gået
lidt kold.
mit diskdrev og mine usb porte er forsvundet.

Hvordan ligger man bios ind når man ikke kan bruge diskdrevet?

Gert

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-10-02 02:29

"Gert Jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gået
> lidt kold.
> mit diskdrev og mine usb porte er forsvundet.

Hvad får dig til at tro at det er BIOS'en der er problemet?

> Hvordan ligger man bios ind når man ikke kan bruge diskdrevet?

Du kan boote fra cd.

- Martin

Fra : Gert Jensen

Dato : 28-10-02 02:39

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> "Gert Jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> gået
>
> Hvad får dig til at tro at det er BIOS'en der er problemet?

Det ved jeg heller ikke om det er men når jeg trykker f1 for at komme ind i
min bios fryser
det hele og jeg bliver nød til at slukke for computeren for at komme ud

Gert

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-10-02 06:07

Gert Jensen wrote:

> Det ved jeg heller ikke om det er men når jeg trykker f1 for at komme ind i
> min bios fryser
> det hele og jeg bliver nød til at slukke for computeren for at komme ud

Det lyder mere som en hardware-fejl.
Kom med en liste over din hardware.

Fra : Gert Jensen

Dato : 28-10-02 12:19

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det lyder mere som en hardware-fejl.
> Kom med en liste over din hardware.

min coputer er en P4 1.6Ghz 256mb ram et standart cd-rom drev
20gb harddisk, GeForce4 ti4200 grafikkort, onbord lydkort, onbord netkort

Tror ikke jeg har glemt noget

Gert

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-10-02 12:48

Gert Jensen wrote:
> [...]
>>

> min coputer er en P4 1.6Ghz 256mb ram et standart cd-rom drev
> 20gb harddisk, GeForce4 ti4200 grafikkort, onbord lydkort, onbord

Du har glemt at skrive hvilket motherboard du har.

-Sune

Fra : Gert Jensen

Dato : 28-10-02 21:30

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> skrev i en
meddelelse news:apj7vu$mas$1@news.cybercity.dk...

> Du har glemt at skrive hvilket motherboard du har.
>
> -Sune

Okay men det aner jeg ikke men det er en ibm computer

Gert

Fra : Martin Østerberg

Dato : 28-10-02 22:10

On Mon, 28 Oct 2002 21:29:44 +0100 skrev "Gert Jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> .

>Okay men det aner jeg ikke men det er en ibm computer

Dem er der nogle stykker af...har du et modelnummer, på de fleste IBM'er er der
et type navn og et serienummer, somregel et sted udvendigt på kabinettet. På min
sidder det på venstre side, nederst i venstre hjørne. Det kan sidde mange
steder, men uden det er det svært at hjælpe dig...

Martin

Fra : Gert Jensen

Dato : 29-10-02 05:45

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder det på venstre side, nederst i venstre hjørne. Det kan sidde mange
> steder, men uden det er det svært at hjælpe dig...

Ja der står type 6349 - 74G

Fra : Martin Østerberg

Dato : 29-10-02 06:43

On Tue, 29 Oct 2002 05:45:08 +0100 skrev "Gert Jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> .

>Ja der står type 6349 - 74G

prøv at gå ind på www.ibm.com og led efter noget med dit type nummer men hav
også serie nummeret klar....er ret sikker på du finder det du leder efter !

Martin

Fra : Gert Jensen

Dato : 29-10-02 07:46

> [...]
hav
> også serie nummeret klar....er ret sikker på du finder det du leder efter

Jep, mange tak for hjælpen

Gert

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-10-02 01:16

Gert Jensen wrote:

> min coputer er en P4 1.6Ghz

Hvis det ikke er en Northwood, så bliver den lidt varm, check
temperaturen hvis du kan.

> 256mb ram

Det er næppe dem, men test dem alligevel med memtest86 fra
memtest86.com, hvis det er muligt.

> et standart cd-rom drev

Har 99,9999% sikkert intet med problemet at gøre.

> 20gb harddisk

Som ovenfor.

> GeForce4 ti4200 grafikkort

Måske har GPU'en det for varmt, check temp.

> onbord lydkort onbord netkort

I min verden er onboard ting opskriften på problemer.

Har du prøvet at tage batteriet ud, kortslutte de kontakter som det sad
i, og sætte det i igen? - Det resetter bios-indstillingerne, og er i det
her tilfælde et forsøg værd.

Fra : Gert Jensen

Dato : 29-10-02 05:46

> [...]
>
> Har du prøvet at tage batteriet ud, kortslutte de kontakter som det sad
> i, og sætte det i igen? - Det resetter bios-indstillingerne, og er i det

Ja jeg prøver at resette bios-indstillingerne det er det eneste jeg sådan
lige kan gør
for jeg kan ikke komme ind i bios